Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24971 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У США власник кількох піцерій зіштовхнувся з тим, що служба доставки почала робити доставку з його закладів без його згоди, і вирішив заробити гроші на помилці. Цю історію опублікував у The Margins Ранджан Рой, друг бізнесмена, який допоміг провернути «аферу».

Власник піцерій займався цим бізнесом протягом багатьох років і весь цей час волів не мати справу з доставкою. Він хотів зосередитися на досвіді відвідувачів у закладі, а також побоювався не витримати конкуренції з такими мережами, як Domino’s.

Проте навесні минулого року на його заклади раптово посипався потік скарг від клієнтів, які нібито замовили доставку, а піца прибула холодною. Як виявилося, служба доставки DoorDash без його згоди внесла мережу до Google Listing. При цьому кур’єри часто не мають обладнання, яке дозволяє доставити піцу ще теплою.

Ранджан Рой стверджує, що служба доставки DoorDash практикує подібне, щоб примусово залучати до доставки нові заклади. Принаймні у 2018 році про низку таких випадків повідомляла CBC.

Служба доставки зробила ведмежу послугу – збільшилася кількість розлючених клієнтів, і рейтинги мережі піцерій впали.

Водночас виявилося, що DoorDash помилилася з вартістю піци – замість 24 доларів було вказано 16.

Бізнесмен збагнув: якщо клієнт заплатить службі доставки 16 доларів за піцу, а служба компенсує його ресторану 24 долари, то можна просто стати цим клієнтом, замовляти власну піцу й отримувати чисту вигоду у вісім доларів з кожної піци. Це спрацювало.

На цьому власник піцерій та його друг не зупинилися. Вони вирішили знизити собівартість піци до мінімуму, просто розкладаючи у коробки тісто.

Друзі уявляли собі цілу корпорацію, яка займається лише тим, що продає сама собі шматки тіста, видоюючи компанію, але насправді здійснили лише кілька таких замовлень – просто аби помститися DoorDash. Служба доставки так і не викрила схему.

Ранджан Рой вважає, що платформи-посередники, такі як служби доставки їжі або сервіси райдшерингу, є прикладом провальної капіталістичної моделі. Торік DoorDash отримала 900 мільйонів доларів виручки та водночас її збитки скали 450 мільйонів. «Шалені обсяги капіталу працюють на неймовірно неефективну бізнес-модель, яка втрачає купу грошей, – зазначає він. – Замість розвитку, вони вкладають кошти у панування на ринку».

Фото: facebook.com/DoorDash

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button