Що відомо про стрілянину у Броварах і чому «війна маршрутників» триває не перший рік?
У попередні роки маршруткам до Броварів розбивали вікна арматурою й різали шини. Автобуси навіть обстрілювали на ходу.
У попередні роки маршруткам до Броварів розбивали вікна арматурою й різали шини. Автобуси навіть обстрілювали на ходу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Поліція затримала 21 учасника ранкової стрілянини у Броварах – на місці інциденту та під час операції з перехоплення у Житомирській та Вінницькій областях – та продовжує встановлювати осіб, причетних до «чорного переділу ринку транспортних перевезень», повідомив заступник голови МВС Антон Геращенко.
Розпочато чотири кримінальні провадження: за ч. 4 ст. 296 (Хуліганство), ч. 1 ст. 263 (Незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами та вибуховими речовинами), ч. 2 ст. 194 (Умисне знищення або пошкодження майна), ст. 15, ч. 2 ст. 115 (замах на вбивство двох і більше осіб) повідомляє пресслужба Міністерства внутрішніх справ.
Троє людей перебувають у лікарні з вогнепальними пораненнями різного ступеня тяжкості.
Очільник МВС Арсен Аваков вважає, що стрілянина може бути пов’язана з корупційними оборудками з тендерами щодо розподілу маршрутів.
«Почалося зіткнення місцевих броварських перевізників, які до цього контролювали перевезення між Броварами та Києвом, і зовнішніми перевізниками, яким віддали тепер значну частину цих маршрутів», – зазначив Аваков.
У сутичці брали участь близько 100 осіб. Один автобус з озброєними «тітушками», як висловився Аваков, приїхав із Вінниці, інша група на трьох мікроавтобусах прибула з Києва.
Міський голова Броварів Ігор Сапожко повідомив, що нещодавно у місто на існуючий маршрут зайшла нова компанія. Рішення про це ухвалювали у Київській облдержадміністрації, затвердивши маршрут, який дублює вже діючий. Він поклав відповідальність за конфлікт на Київську ОДА, яка затверджує всі міжміські маршрути.
«Місцеві депутати неодноразово подавали клопотання про відкриття прямого експрес-маршруту Бровари (Олімпійська) – Київ (м. Лісова), який рухатиметься без зупинок. Однак обласна адміністрація не почула звернення представників громади міста та створила на власний розсуд маршрут, який рухається до Києва через все місто», – заявив мер.
Тим часом журналіст Дмитро Гнап перепостив фото мешканки Броварів, опубліковане 27 травня. Жінка повідомляла, що на зупинці «тітушки» заганяють пасажирів у маршрутки конкретного власника. Під постом мера Броварів жителі скаржаться, що викликали поліцію, але склалося враження, що поліцейські знайомі з «тітушками».
Напади конкуруючих броварських маршрутників один на одного траплялися і раніше, але не отримували такого розголосу. Наприклад, восени 2018 року нападники у масках вистрибнули з автомобіля та порізали колеса маршруткам перевізника «Інватранс». Такі напади стаються на зупинці між станціями метро «Лісова» та «Чернігівська». У грудні там само шестеро чоловіків залізними палицями потрощили автобус маршруту 332 того ж перевізника. Син власника «Інватрансу» – депутат Київської ОДА Олег Іваненко.
Навесні того ж року нападники навіть обстріляли маршрутку з пасажирами під час руху.
Більш того, ЗМі повідомляли про напади не лише на маршрутки конкурентів, але й на приватні автомобілі, які наважувалися підібрати попутників із «Лісової» до Броварів. «Тітушки» били вікна попуткам, які зупинялися, щоб підібрати людей.
Київський активіст Віталій Селик нагадує, що з 1912 року з Броварів до Поштової площі ходив трамвай. Він припинив існування через Другу світову війну.
У 1990-ті роки з’явилася пропозиція пустити у Бровари швидкісний тролейбус. Під цей проєкт у 1994 році розробили техніко-економічні обґрунтування, а в 2012 році із держбюджету навіть виділили перші 140 мільйонів гривень. Однак за всі ці гроші лише відремонтували один кілометр центральної вулиці.
У 2018 році активісти вирішили продемонструвати, що в Бровари можна їздити комфортніше, і пустили безкоштовний повнорозмірний 100-містний автобус МАЗ.
Його орендували у «Київпатрансу» за 5800 гривень, які зібрали на спільнокошті. У той же день маршрутники пробили автобусу колеса, а експериментаторам погрожували розправою.
Читайте також: Чому спільнокошт-автобус до Броварів – це вирок транспортній системі Києва?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті