Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Сьогодні відбулася презентація проєкту розпорядження Кабміну «Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми відновлення мостів на автомобільних дорогах загального користування державного та місцевого значення на 2020-2025 роки».

Програму анонсував Президент України під час пресконференції 20 травня. Концепцію  оприлюднив «Укравтодор», обсяг фінансування оцінили у 28,7 млрд гривень.

Проєкт розробили для «створення передумов для відновлення мостів на автомобільних дорогах загального користування», за яким дороги державного та місцевого значення будуть відновлювати згідно з вимогами чинних норм.

В концепції документу зазначається, що середній вік мостів становить 56 років, оскільки 81% мостів побудували ще до 1980 року, термін їх експлуатації щороку спливає. За даними Аналітичної експертної системи управління мостами (АЕСУМ) кількість мостів, що перебувають в аварійному стані, збільшилася за останні 5 років вдвічі та складає 152 шт. (на дорогах державного значення  124 шт. та на дорогах місцевого значення  28 шт.).

Причиною такого стану мостів України стало те, що до 2018 року їх фінансування відбувалося за залишковим принципом та складало 5% від загального обсягу коштів, що виділялись на розвиток та утримання доріг. А оскільки капітального або поточного ремонту в країні потребують більше 90% автомобільних доріг загального користування, вони й отримували основне фінансування. Тож загалом лише 2% мостів наразі в справному стані.

Тож нараз близько двох тисяч мостів потребують першочергового відновлення, попри рекордне фінансування дорожньої галузі у 2020 році.

Оптимальним варіантом вирішення проблеми називають чітко визначене фінансування відновлення мостів коштом видатків державного бюджету, з можливістю залучення коштів місцевих бюджетів та коштів інвесторів та міжнародних фінансових організацій.

Нещодавно, 20 травня, на трасі національного значення поблизу Нікополя під вантажівкою обвалися 20 метрів мосту через Каховське водосховище, тоді ніхто не постраждав. Через чотири дні фуру з металевими трубами вдалося витягти з води. Ще через два дні звели понтонну переправу між обваленим автомобільним мостом та залізничним. Роботи виконували Збройні сили України.

Фото обваленого поблизу Нікополю мосту з сайту gorod.dp.ua

На презентації проєкту, голова «Укравтодору» Олександр Кубраков повідомив, що переправу будуть використовувати щонайменше наступні п’ять-шість місяців, адже за даними попереднього обстеження чинний міст більше не придатний для використання. Закінчити будівництво нового мосту планують до кінця 2020 року.

Стратегія відновлення мостів розрахована на наступні п’ять років. Лише 2% мостів наразі в справному стані. Основну увагу програми сконцентрують на мостах 4-5 категорії, тобто непрацездатні та обмежено працездатні, бо ризик їх обвалу найвищий. Міст, що впав поблизу Нікополя мав статус «обмеження працездатності» (станом на 2017 рік), через що там і було обмеження по перевезенню вантажу в 10 тонн, яке перевищив водій фури.

Розпочнуть втілення програми з перевірки стану усіх мостів України, що є на балансі «Укравтодору» та обладміністрацій, яке планують завершити максимум за півтора роки. Наразі, на дорогах національного значення досліджено 71% мостів, а на дорогах місцевого значення  досліджено лише 15%.

Фото обкладинки з відкритих джерел

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button