Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 281 днів. За цей час ми опублікували 23523 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Ініційоване депутатами зобов’язання пішоходів вдягати світловідбиваючі елементи – це витончений спосіб перекласти відповідальність за вбивства на дорогах з водіїв на їхніх жертв, вважає Олег Шмід, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» та позаштатний радник міського голови Львова з питань транспортної інфраструктури.

«Тепер разом із перевищеннями швидкості чи проїздом на червоне світло нарівні буде розглядатися факт – мав пішохід світловідбиваючі елементи чи не мав. А може, й досить буде одного висновку – “не мав!” – і тоді інші причини наїзду взагалі не будуть братися до уваги», – зазначив Шмід у коментарі «Хмарочосу».

На його думку, із запровадженням системи автоматичної фотофіксації порушень стало зрозуміло, наскільки масовим є перевищення швидкості на дорогах і що є справжньою причиною нещасних випадків.

«Але замість того, щоб наполегливо і послідовно, як усі інші цивілізовані міста, здійснювати справжні заходи, які допоможуть досягнути Vision Zero – нульової смертності на міських вулицях, ми вчергове обираємо “особливий” український шлях: вбрати мешканців міст, які увечері йдуть до ресторанів чи до театру, як ялинку», – вважає експерт.

Принципи Vision Zero вже запроваджено у багатьох європейських містах. Головна ідея полягає в усвідомленні того, що людям властиво робити помилки, а сама система помилятись не повинна. Таким чином акцент робиться на влаштуванні безпечної дорожньої інфраструктури. Наприклад, завдяки облаштуванню безпечних пішохідних переходів кількість аварій із жертвами у Варшаві за 2019 рік знизилася на 20%. В Осло протягом 2019 року внаслідок аварій на дорогах загинула одна людина.

Нагадаємо, третього червня Верховна Рада підтримала у першому читанні два законопроєкти, які зобов’язують пішоходів носити світлоповертальні елементи у темний час доби та посилюють відповідальність пішоходів за порушення правил дорожнього руху.

Автори вважають, що зараз значна кількість кількість аварій трапляється «саме за вини пішоходів», які переходять вулиці у непередбачених місцях, та ще й у стані сп’яніння. Водночас, за даними поліції, торік в Україні з вини пішоходів сталося 3% аварій, які призвели до смертельних випадків.

Читайте також: У Раді хочуть збільшити штрафи для пішоходів-порушників. Пояснюємо, чому це погана ідея

Фото: Artem Tryhub, Unsplash

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button