Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 278 днів. За цей час ми опублікували 23495 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У Львові сформувалася кампанія проти виділених смуг для громадського транспорту. Колишній головний архітектор Львова Юліан Чаплінський назвав протистояння смугам для ГТ «істерією», а кампанію «Львів без заторів» – «сектою». Він пообіцяв присвятити кілька окремих випусків свого влогу цій ситуації, а також запропонував провести акцію на підтримку громадського транспорту.

У Facebook прихильники кампанії «Львів без заторів» створили щонайменше три групи, де називають причетних до організації руху в місті «урбангулістами» та «дурбаністами».

«Ці групи адвокатують скасування смуг для громадського транспорту, оскільки, як вважають їхні адміністратори, користі для громадського транспорту смуги не дають, натомість збільшують затримки для авто», – зазначив у коментарі для «Хмарочоса» керівник відділу інвестиційних проєктів «Львівавтодору» Павло Сирватка.

«Значна частина учасників вважає що закуплені за останні роки 250 автобусів, 50 тролебуйсів і 40 трамваїв не забезпечують настільки помітного зростання якості перевезень, щоб типовий власник розмитненого за пільговою схемою євроавто не вважав користування громадським транспортом нижче своєї гідності», – додає він.

Один із найактивніших супротивників смуг – Роман Матис, керівник управління інвестиційної політики Львівської обладміністрації.

Цими вихідними супротивники смуг для громадського транспорту планують автопробіг магістральними вулицями.

У пабліках, присвячених міському транспорту, активно поширюють публікації про те, що Львів нібито відмовляється від відокремлених смуг громадського транспорту. Зокрема, на сайті Цинічний Львів вийшла стаття під заголовком «Смуги для транспорту вдарили по економіці Львова. Нових більше не робитимуть». Ця публікація базується на висловлюваннях депутата ЛМР Ігоря Телішевського.

У відповідь заступниця мера Ірина Маруняк повідомила, що на час карантину певні відрізки призупинили функціонування, але у міськраді наголошують, що такі смуги є необхідними, і вони будуть облаштовуватися в майбутньому при ремонтах доріг. Зокрема, вони економлять міський простір та зменшують негативний вплив на довкілля.

Павло Сирватка вважає, що до активізації конфлікту призвело наближення місцевих виборів, а також карантин, який збігся в часі з організацією смуги для громадського транспорту на вулиці Липинського.

Вулиця Липинського сполучає центр із виїздом зі сторони Києва та відповідну автостанцію. У пікові години цим напрямком курсує понад 60 приміських автобусів на годину. Коли під час карантину скасували приміські перевезення, відповідно кількість громадського транспорту на вулиці зменшилася, й чимало жителів області були змушені користуватися автомобілями – через що й збільшилися затори.

Ірина Маруняк перелічує шість речей, які забезпечують виділені смуги:

  • швидкість руху громадського транспорту;
  • можливість перевезти більшу кількість людей;
  • дотримання чітких графіків руху;
  • зменшення кількості аварій;
  • зменшення використання громадським транспортом пального;
  • забезпечення безперешкодного руху екстрених служб – швидкої, пожежної тощо.

«Тому зараз, коли ми будуємо, або проводимо реконструкцію вулиць, в обов’язковому порядку у проєкті передбачається відокремлена смуга громадського транспорту. До прикладу, сьогодні проводиться реконструкція вулиць Шевченка, Хмельницького, Хуторівка, то там зразу ж облаштовують відокремлені смуги», – наголошують у міськраді Львова.

У Львівській міськраді зазначають, що в місті вже облаштовано 15-20 виділених смуг. Щодня громадським транспортом користується понад 52% мешканців Львова, в той час як автомобілем – 23%. Зокрема, облаштування виділених смуг декларує План сталої міської мобільності Львова.

Читайте також: Як упродовж 2019 року змінився міський простір Львова?

Фото: facebook.com/pavloSPB

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button