Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 290 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

В уряді мають намір обмежити можливість українців купувати вживані авто з-за кордону, що підлягають утилізації. Liga.бізнес повідомляє, що відповідну постанову Кабміну підготували в МВС.

За даними митної статистики, за перші два квартали 2020 року українці привезли до України транспортних засобів на суму в близько $1,5 млрд. Більшість авто, куплених українцями з-за океану, вживані, за січень-червень 2020 року їх зареєстрували майже 140 тисяч, що майже вчетверо більше, ніж нових.

Активно привозити автомобілі зі Штатів в Україну почали близько п’яти років тому, в решті решт їхній імпорт перевершив навіть кількість машин, що привозять з ЄС.

«Якщо є можливість зекономити на авто від 30%, а раніше й до 50%, то чому ні?», — пояснює Лізі представник компанії-посередника з Тернопільщини, що привозить понад 50 вживаних «американок» щомісяця.

Придбати «пристойне» авто на американських аукціонах можна в середньому за $8000-15000. При цьому повідомляється, що всі його недоліки та оригінальний пробіг будуть вказані достовірно, а машини матимуть офіційну технічну історію, сервісні книжки та інші документи. До того ж, ціна на таке авто вже не буде завищуватись на митниці.

Однак більшість брокерів, що привозять американські авто в Україні, купують їх як «списані», адже якщо під час ДТП у Штатах в машині спрацювала хоча б одна подушка безпеки, автівку списують «в утиль». Така автівка отримує певний документ, що не забороняє їй отримати реєстрацію в Україні. Саме «битих» американських авто на ринку України може бути більше 90%. Але зробити капітальний ремонт такій автівці  виходить дешевше, ніж купити підтриману цілу машину на українських авторинках.

Проте в МВС оприлюднили проєкт постанови, відповідно до якої авто, що підлягало утилізації, не можна буде зареєструвати в Україні. Окрім того, потрібно буде подавати документи про реєстрацію вживаних авто за кордоном, які треба буде перекладати в МЗС чи в офіційних органів інших держав та ставити апостиль, що збільшить витрати на авто на 150-200 євро.

«Виходить, ви можете купити авто в США на аукціоні, сплатити всі податки, і продати його потім тільки на запчастини, бо виявиться, що в “тайтлі” є запис про утилізацію авто. Поставити на облік та їздити на ньому буде неможливо», — пояснюють можливі наслідки постанови в ГО «Доступне авто».

Натомість у Федерації автопрому України (ФАУ) впевнені, що документ має на меті документу впорядкувати процедуру реєстрації та легалізації авто на території України, а транспортні засоби, що підлягають утилізації, не будуть потрапляти на український ринок та створювати небезпеку для життя їхніх власників та громадян.

Володимир Дубровський, старший економіст та член Наглядової Ради CASE Україна, повідомив Лізі, що постанову могли лобіювати офіційні імпортери автомобілів, адже таким чином можна прибрати з ринку найдешевший сегмент авто.

Повідомляється, що проєкт постанови пройшов стадію прийому пропозицій від громадськості, проте ще невідомо, коли його розгляне Кабмін.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button