В столиці Лівану Бейруті не працюють три чверті світлофорів
Компанію, що утримувала мережу світлофорів Бейруту підозрюють в корупції, за фактом якої розпочате судове розслідування, адже подальше фінансування системи неможливе через брак коштів.
Компанію, що утримувала мережу світлофорів Бейруту підозрюють в корупції, за фактом якої розпочате судове розслідування, адже подальше фінансування системи неможливе через брак коштів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Через 26 років після встановлення, три чверті світлофорів Бейруту перестали регулювати рух на вулицях столиці Лівану. Аljazeera повідомляє, що причиною цього може бути корупція в місті та антиурядові протести, що тривають в країні останні місяці.
Світлофори фактично повернули місту врегульований рух на дорогах Бейруту, який почали відбудовувати після громадянської війни 1975-1990 років, адже «створили відчуття визначеності, втраченого під час військового конфлікту». Хоча спершу містяни не охоче виконували нові правила дорожнього руху.
Зараз, коли країну охопили протести на тлі соціально-економічного занепаду, посиленого наслідками пандемії Covid-19, більшість світлофорів різко припинили свою роботу. Окрім швидкого темпу збідніння населення, п’ятикратного знецінення місцевої валюти та безробіття погіршились і багаторічні відключення електропостачання, що стали ще більш тривалими, та щоразу залишають більшу частину країни в темряві. Країна мала отримати кредити та фінансову допомогу від міжнародних інституцій та урядів деяких країн, але угода досі не підписана. Навесні 2020 року ліванський уряд заявив про дефолт, а протести проти корупції тривають й досі.
Місцева Організація управління дорожнім рухом та транспортними засобами (TVMA), що відповідала за утримання мережі світлофорів в Бейруті, передала свої обов’язки приватній компанії. За контрактом, вони фінансуються коштом, отриманим від паркувальних лічильників, встановлених наприкінці 2000-х за донорським проєктом, який проводив Світовий банк.
Муніципалітет Бейрута, підписав контракт з TVMA, за яким 10% доходу мали використовуватися для обслуговування світлофорів. Щорічні надходження від лічильників складали приблизно $6,6 мільйона. Однак за словами радника губернатора Бейрута Гассана Еліаса, муніципалітет решту 90% доходу ніколи не бачив.
Однак за словами генеральної директорки TVMA Ходи Саллом, всі кошти витрачали на запуск камер системи безпеки, та на утримання світлофорів. Проте вона відмовилася назвати видатки на ці заходи, посилаючись на відкриту минулого року судову справу, яку муніципалітет порушив проти ТVМА задля визначення куди пішли гроші.
Цікаво, що паркувальні лічильники викликали підозру й у містян. Зазначається, що більшість бейрутців не мали сумнівів щодо того, що гроші, які вони платили за паркування на власних вулицях, привласнювали корупціонери.
10 квітня контракт на обслуговування дорожньої системи регулювання закінчився, а приватна компанія не змогла розпочати роботу, через брак коштів. Тож один за одним світлофори перестали працювати.
«Відсутність світлофорів раніше була символом війни. Їх відсутність сьогодні є останнім цвяхом для мрії про Ліван, який ми хотіли після війни», – Джад Баакліні, ліванська правозахисниця.
Обкладинка: Timour Azhari / Al Jazeera
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті