Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Партнерський матеріал з


У 2018 році в Україні набуло чинності нове законодавство про паркування – спочатку офіційно з’явилася посада муніципального інспектора з паркування, а через пару років в Києві автомобілі порушників почали масово евакуювати.

Разом з тим, більшість киян вважає, що ситуація з паркуванням за останні роки погіршилася, про що говорить опитування соціологічної групи «Рейтинг». Одна з причин – високий рівень автомобілекористування. Близько 90% власників авто використовують свій транспорт щоденно, аби дістатися на роботу й назад.

Оскільки історичний центр столиці є, водночас, і її діловим центром, Київ отримує щільно запарковані тротуари й внутрішні двори. А від водіїв часто лунає фраза – мовляв, спочатку збудуйте паркінги, а потім ми будемо там паркуватися.

«Хмарочос» спільно з додатком Parking UA за підтримки Mastercard розібрав вісім популярних міфів про паркування в Києві. Розвінчуємо їх і розповідаємо, як легко, зручно і законно  паркуватися за допомогою додатку.

Ілюстрації: Ірина Стасюк

Міф 1. В Києві не вистачає зручних паркінгів,
а наявні – переповнені

Припаркувати автомобіль в центрі дійсно може бути непросто. Паркувальні місця потребують чимало місця, яке у щільно забудованих історичних частинах міста, як правило, в дефіциті. Частково цю проблему можуть вирішити сучасні технології, наприклад, вертикальні парковки, проте Україні поки немає подібних успішних прикладів.Іншим рішенням може стати розвантаження центру від автомобілів.

Навіть невелике зменшення попиту може дати результат, адже паркомісць у Києві не так вже й мало. За підрахунками КМДА, сьогодні в місті доступно близько 88 тисяч місць. Більшість з них – у муніципальній власності. За комунальним підприємством «Київтранспарксервіс» закріплено понад тисячу майданчиків. Разом вони розраховані на 50 тисяч місць. Ще 24 тисячі автівок можуть вмістити безкоштовні майданчики біля торговельних центрів, магазинів тощо. Приватних паркінгів лише 59, сумарною місткістю 14,5 тисяч автомобілів. І активно наповнюватися вони почали тільки з початком роботи паркувальних інспекторів та евакуаторів у центрі. Ще донедавна частина з них стояла більш ніж наполовину порожньою.

Знайти найближчий паркувальний майданчик допоможе додаток Parking UA. Його можна завантажити безкоштовно в Google Play або App Store. Додаток дозволяє не лише переглянути розташування та час роботи паркінгів поблизу, але й прокласти до обраного найкоротший маршрут. Сьогодні до системи Parking UA під’єднано 116 майданчиків в Києві, а також паркувальні майданчики в Чернігові та Івано-Франківську. 

Міф 2. Сплачувати за паркування теж незручно.
Крім того, не завжди з собою є готівка

Насправді, комунальне підприємство «Київтранспарксервіс» передбачило кілька різних способів оплати, серед яких можна обрати зручний для конкретного водія. 

І готівка не найзручніший з них: законно розрахуватися нею можна лише у паркоматі. Але їх встановлено не так багато. На лівому березі, наприклад, паркоматів майже не зустріти. 

Тому кращий варіант – талони та абонементи. Їх можна придбати в через сайт КП, ГіОЦ та мобільні додатки, зокрема, Parking UA.

Щоб сплатити за разове паркування за допомогою сервісу Parking UA потрібно обрати майданчик у додатку або відсканувати QR-код на самому майданчику, обрати авто (в додатку можна зберегти одразу кілька автомобілів), тривалість паркування і натиснути кнопку оплати з Masterpass. Це цифровий гаманець від компанії Mastercard, що дозволяє надійно зберігати дані карток різних банків та різних платіжних систем в одному місці. Завдяки Masterpass під час оплати не потрібно щоразу вводити дані банківської картки (номер картки, CVC2 код тощо). До електронного гаманця потрібно попередньо додати банківську картку або декілька карток, а потім – просто обираєте зі списку картку, якою хочете розрахуватися саме зараз, і одразу переходите до оплати.

Одна зі зручних функцій додатку – це сповіщення про закінчення оплаченого часу паркування. Водієві не потрібно повертатися на майданчик для його продовження, у разі необхідності це можна зробити дистанційно. 

Міф 3. «Мені лише на п’ять хвилин»,
а щоразу сплачувати за разову парковку затратно

Для тих, хто багато їздить містом та за день паркується у кількох різних місцях, зручним варіантом може стати абонемент. Він дозволяє безлімітно залишати автомобіль на 345 муніципальних паркувальних майданчиках у Києві протягом обраного періоду.

Сьогодні абонементи відрізняються за тривалістю (місяць або квартал) та зоною дії. У першу зону входить лише Хрещатик та прилеглі вулиці, у другу – частини Подолу, Печерська та Солом’янки, Нова Забудова, КПІ тощо. Третя зона охоплює решту міста. 

Абонементи також можна придбати через додаток Parking UA і вони мають низку переваг. По-перше, дозволяють заощадити час: вам не потрібно щоразу шукати паркомат чи відкривати додаток. Просто залишайте машину на паркувальному майданчику. 

По-друге, дозволяють економити кошти. Абонемент, що дозволяє місяць паркуватися у будь-якій частині Києва коштує 630 гривень (всього €21). Тобто він окупається за близько 90 годин у перерахунку на разову оплату. 

Міф 4. Сплачувати за паркінг карткою
з мобільного додатку менш безпечно

Необхідність приєднати картку до мобільного додатку може викликати питання стосовно безпеки персональних та банківських даних. Тому краще обирати офіційні та перевірені програми. Parking UA, наприклад, розробляли у співпраці з міжнародною платіжної системою Mastercard, яка гарантує безпеку транзакцій у додатку.

Цифровий гаманець Masterpass, через який здійснюється оплата у додатку, надійно захищає облікові записи кількома рівнями безпеки та оберігає дані платіжних карток від шахраїв. Тому кошти користувачів завжди залишаються в безпеці.

Оплата здійснюється через електронний гаманець Masterpass. Він дозволяє зберігати дані всіх кредитних та дебетових карток різних платіжних систем в одному місці. А також швидко здійснювати покупки і оплати в інтернеті: не потрібно щоразу вводити та перевіряти номери карток та іншу інформацію. При цьому в Mastercard наголошують на багаторівневій системі захисту, завдяки якій кошти користувачів завжди залишаються в безпеці. 

Міф 5. В Києві висока погодинна
оплата за паркування

Насправді, так може здаватися лише у порівнянні з безкоштовним паркуванням. Зараз Київ поділений на три зони, і година паркування на муніципальних майданчиках коштує 10, 7 або 5 гривень залежно від локації. Тобто кілька годин паркування у центрі – за ціною чашки кави. 

Ціни на приватних паркінгах досить сильно різняться. У БЦ «Парус» автомобіль можна залишити за 10 грн/год, в універмазі «Україна» – за 15, у ТЦ «Гулівер» – за 20, а у ЦУМі вдень година обійдеться в 50 гривень. 

Проте, якщо порівняти з цінами в європейських містах, київський тариф не є високим. За дослідженням Euronews, у 2016 році середня вартість паркування в Європі склала 3 євро за годину (90 гривень). Найбільше сьогодні платять в Лондоні та Амстердамі: година паркування на вулиці в центрі міста коштуватиме близько €6 та €5 відповідно.

Порівняно дешеві тарифи діють у центрі Варшави (від €0.75 до €1/год) та у Софії (у першій паркувальній зоні – €1/год, у другій – €0.5/год). І це більше, ніж платять у Києві. 

Насправді, навіть в окремих українських містах паркування коштує дорожче, ніж в столиці: в Івано-Франківську, наприклад, година в центрі коштує 30 гривень. 

Міф 6. В Києві не так багато власників авто у порівнянні з ЄС,
тому й офіційне паркування не обов’язкове

У 2019 році на тисячу жителів міста нараховували 257 автомобілів. Рівень автомобілізацій у ЄС дійсно дещо вищий: в середньому тут 505 автомобілів на тисячу мешканців. Проте він коливається залежно від країни та міста. У Варшаві, для прикладу, це понад 600 автомобілів на тисячу містян, а у Відні – 373. 

Але у європейських містах у порівнянні з Києвом відрізняється рівень автомобілекористування. В країнах ЄС він складає близько 30-50%. Тобто у понад половині випадків власники автомобіля пересуваються містом на громадському транспорті, велосипеді або пішки. 

У Києві, якщо містянин має авто, у 90% випадках він чи вона надасть перевагу саме йому. Це збільшує навантаження на дороги та паркувальні майданчики в місті, навіть якщо в абсолютних числах зареєстрованих машин може бути менше. 

Міф 7. Паркінгів в центрі має вистачати на кожного

Насправді, додаткові паркінги не розв’язують проблему, а лише стимулюватимуть зростання попиту на автомобілі. В результаті чого центр міста з часом отримає лише більше заторів та проблем з паркуванням. 

Зі схожих причин паркувальні майданчики у центрі не можуть бути безкоштовними. Крім того, вільне місце без лічильника на вулиці лише видається вільним. Це спільний простір, який утримується за гроші усім містян, не лише автомобілістів. Його могли використати під зелені насадження, тротуари, велодоріжки, місця для торгівлі, і паркомісця в цьому контексті є не найбільш ефективним використанням обмеженої та цінної землі у центрі міста. 

Читайте більше: Чому безкоштовне паркування шкодить усьому місту? Пояснює транспортний експерт

Саме тому чимало європейських міст сьогодні створюють певні «незручності» для автомобілів у центрі: встановлюють плату за в’їзд, високі тарифи на паркінгах та обмеження на час перебування (подекуди до двох годин). Такі правила мають стимулювати жителів користуватися громадським транспортом та розвантажувати центр від автомобілів. 

Міф 8. Залишати авто в паркінгу і
їхати містом на метро – незручно

Щоб спростити перехід між різними видами транспорту, в містах створюють спеціальні перехоплювальні паркінги. Це авто- та велостоянки, найчастіше побудовані на в’їздах до міста та поєднані зі станціями метро, зупинками трамваю, автобусу тощо. На них жителі приміської зони можуть залишати свої транспортні засоби, щоб їхати в центр вже на громадському транспорті.

Ще у 2018 році Київрада визначила місця для перехоплювальних паркінгів у Києві біля кінцевих станцій метрополітену. Йдеться про паркувальні майданчики біля станцій метро «Червоний Хутір», «Лісова», «Теремки», біля кінцевої швидкісного трамвая, на проспекті Глушкова та на вулиці Щусєва. Очікується, що на них зможуть паркуватись до 10 тисяч автомобілів. 

Залишивши авто на одному з них, кияни можуть скористатися метрополітеном та не стояти у заторах. Ще однією перевагою таких паркінгів в майбутньому може стати нижча, ніж у центрі, ціна. Але вже навіть зараз «Київтранспарксервіс» має перелік з 42 закритих паркувальних майданчиків, які можна використовувати як перехоплювальні. Вони розташовані поблизу на 26 станцій метрополітену та розраховані на 3600 місць. 

Крім того, зручні паркінги біля метро можна знайти з допомогою додатку Parking.UA: прокладіть марштут до найближчого майданчика або перегляньте всі варіанти на мапі Києва. Зокрема, муніципальні паркувальні місця можна знайти біля станцій «Виставковий центр», «Чернігівська», «Лісова», «Героїв Дніпра» тощо.

Читайте також: Що таке перехоплювальний паркінг та як він може допомогти розвантажити Київ від автівок

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button