Як символи соціального дистанціювання змінюють міста?
Через пандемію коронавірусу з’являються тисячі маркерів, знаків та символів соціального дистанціювання, які вже почали змінювати наше життя у містах.
Через пандемію коронавірусу з’являються тисячі маркерів, знаків та символів соціального дистанціювання, які вже почали змінювати наше життя у містах.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24991 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Через пандемію коронавірусу у світі з’являються тисячі варіантів маркерів соціального дистанціювання. Ці позначки скоріше змінюють наші міста, аніж просто відображають потребу триматися дистанції. Про це пише ВВС.
Наприклад, паризьке креативне агентство Studio 5 • 5 розробило систему позначок біля шкіл, які закликають людей тримати дистанцію. Біля навчальних закладів почали з’являтися синьо-білі хвилеподібні позначки та надписи.
Синій колір означає, що людина знаходиться біля школи, а текст «1м» служить нагадуванням про необхідність дотримуватися дистанції в один метр. Дистанційні символи біля шкіл – це ініціатива міської влади, невдовзі така розмітка повинна з’явитися біля всіх шкіл Парижу.
Дизайнери проєкту кажуть, що спостерігають за тим, як батьки відходять один від одного, дивлячись на маркери. Увагу дітей також приваблюють ці знаки, тому вони швидше запам’ятовують правила дистанціювання. Біло-сині хвилі символізують річку Сену та девіз Парижу «Fluctuat net mergitur» («Плаває, але не тоне»).
Проте це лише один з прикладів нового візуального коду, який починає охоплювати всі міста світу. Наприклад, у Бристолі (Велика Британія) на траві з’являються позначки у вигляді сердець, які нагадують про дистанціювання. В Нью-Йорку (США) білими колами усіяні громадські парки, а намальовані контури з’являються на тротуарах багатьох індійських міст.
Ці знаки, символи та маркування є відмінною рисою зміненого пандемією світу – світу, який тепер навіть виглядає інакше. За словами Гарольда Такушиана, професора в Університеті Фордхем в Нью-Йорку, знаки соціального дистанціювання у всьому світі можна розділити на три категорії: урядові знаки, організаційні знаки і знаки, створені громадянами.
Наприклад, в Сінгапурі багато знаків, які нагадують про дистанцію. Місцева влада ввела нові закони, що вимагають соціального дистанціювання, але не випустила ніяких вказівок, як відзначати цю відстань.
Художник Берні Тан згадує, що «були оголошені правила соціального дистанціювання, і люди повинні були відреагувати на них протягом декількох днів самостійно». Тому відсутність вказівок призвела до створення символів, які бізнес та громадяни створюють з різних матеріалів, включаючи скотч, картон, пластик і фарбу.
Видання пише, що імпровізовані символи соціального дистанціювання поступово починають перетворюватися в більш стандартизовані маркери – відбувається свого роду еволюція. Наприклад до того, як більшість міст почали використовувати зебровий перехід, кожне місто відзначало пішохідні переходи по-різному. Схожий процес зараз відбувається зі знаками соціального дистанціювання.
Арадна Крішна, професорка маркетингу Школи бізнесу Стівена М. Росса при Мічиганському університеті, зараз працює над універсальним символом соціального дистанціювання. «Ідеальний символ – це той, на який звертають увагу і який викликає природну реакцію у людей», – пояснює професорка.
Вона додає, що до сих пір не зустрічала жодного символу, який міг би працювати як універсальний маркер. Але, грунтуючись на своїх багаторічних дослідженнях психологічного впливу дорожніх знаків, вчена вважає, що деякі сучасні приклади можуть бути більш ефективними, ніж інші. А додавання «емоційного компоненту» також може зробити маркер більш ефективним.
Емоційність лежить в основі створення білих кіл у Нью-Йоркських парках. Тому люди інтуїтивно зрозуміли, як їх використовувати. За словами Арадни Крішни, це відбувається через почуття безпеки, яке створюють кола: «Коло позначає особистий простір, який інші не перетнуть».
Зараз бізнес і дизайнери беруть на себе відповідальність за створення візуальних кодів, включаючи такі рішення, як «пляжні кола» і «соціальна дистанційна стрічка». Caret Studio, дизайнерське агентство, що базується у Флоренції (Італія), розробило безкоштовний і простий в збірці набір, який кожен може завантажити і зібрати з паперу формату A4, стрічок, фарби або крейди. Команда створила маркери для різних місць – лавочок, вестибюлів, кас.
У міру того, як маркування соціальної дистанції змінює світ, дизайнери та науковці також задаються питанням, чи можуть ці нові універсальні візуальні символи зробити більше, ніж просто забезпечити дотримання правил безпеки. Можливо, вони навіть зможуть об’єднати суспільства.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті