На закинутому дослідному майданчику під Гостомелем, що в семи кілометрах на захід від Києва, досі стоїть вагон капвея – експериментального рейкового автобусу. Нові фото опублікував краєзнавець Кирило Степанець.
«За словами охоронця, незабаром цей вагончик поріжуть. Полотно порубали кількома роками раніше», – написав він.
Капвей намагалася реалізувати однойменна приватна компанія, яку заснував лідер кримінального угруповання «Капітошки» Олександр Капітонов (kapway – дорога Капітонова), який зараз перебуває у розшуку.
Компанія вклала в розробку 3,5 мільйона доларів. Між Гостомелем і Мощуном проклали 300-метрову колію. У жовтні 2004 року нею запустили тестовий вагон, виготовлений на білоруському підприємстві «Белкоммунмаш».
Капвей називають монорельсом, однак колія складається з двох паралельних рейок. Вагон мав колеса з гумовим покриттям, що робило рух доволі безшумним. Транспорт рухався за допомогою струмоприймача.
Вагон вміщає до 150 пасажирів. Швидкість капвея – приблизно до 100 км/год, але розробники запевняли, що серійні зразки їздитимуть значно швидше.
Передбачалося, що колії можна розташувати як естакаду над дорогами, і проєкт може стати легкою й дешевшою альтернативою метро.
За словами ексдиректора «Капвея» Анатолія Єгорова, на початку 2000-х проєктом цікавилася київська адміністрація, очолювана Олександром Омельченком. Чиновники нібито дали згоду виділити землю під будівництво лінії капвея на Трухановому острові, але не за бюджетні кошти.
ЗМІ цитували тодішнього мера, який певний час підтримував ідею капвея: «Сьогодні весь технічно розвинений цивілізований світ йде на впровадження легких видів транспорту». За іронією, саме за Омельченка Київ втратив понад 60 кілометрів трамвайних колій, зокрема було демонтовано лінію на мосту Патона, що розірвало трамвайну мережу на ліво- і правобережну.
Нагадаємо, у 2018 році КМДА розглядала можливість будівництва монорейкової системи Sky Way, яка мала б сполучити Поштову площу і район Троєщини.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті