Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Кирило Степанець

На закинутому дослідному майданчику під Гостомелем, що в семи кілометрах на захід від Києва, досі стоїть вагон капвея – експериментального рейкового автобусу. Нові фото опублікував краєзнавець Кирило Степанець.

«За словами охоронця, незабаром цей вагончик поріжуть. Полотно порубали кількома роками раніше», – написав він.

Фото: Кирило Степанець

Капвей намагалася реалізувати однойменна приватна компанія, яку заснував лідер кримінального угруповання «Капітошки» Олександр Капітонов (kapway – дорога Капітонова), який зараз перебуває у розшуку.

Компанія вклала в розробку 3,5 мільйона доларів. Між Гостомелем і Мощуном проклали 300-метрову колію. У жовтні 2004 року нею запустили тестовий вагон, виготовлений на білоруському підприємстві «Белкоммунмаш».

Фото: transphoto.org

Капвей називають монорельсом, однак колія складається з двох паралельних рейок. Вагон мав колеса з гумовим покриттям, що робило рух доволі безшумним. Транспорт рухався за допомогою струмоприймача.

Капвей з емонтованими рейками. Фото: kyivpastfuture.com.ua

Вагон вміщає до 150 пасажирів. Швидкість капвея – приблизно до 100 км/год, але розробники запевняли, що серійні зразки їздитимуть значно швидше.

Передбачалося, що колії можна розташувати як естакаду над дорогами, і проєкт може стати легкою й дешевшою альтернативою метро.

Фото: kyivpastfuture.com.ua

За словами ексдиректора «Капвея» Анатолія Єгорова, на початку 2000-х проєктом цікавилася київська адміністрація, очолювана Олександром Омельченком. Чиновники нібито дали згоду виділити землю під будівництво лінії капвея на Трухановому острові, але не за бюджетні кошти.

ЗМІ цитували тодішнього мера, який певний час підтримував ідею капвея: «Сьогодні весь технічно розвинений цивілізований світ йде на впровадження легких видів транспорту». За іронією, саме за Омельченка Київ втратив понад 60 кілометрів трамвайних колій, зокрема було демонтовано лінію на мосту Патона, що розірвало трамвайну мережу на ліво- і правобережну.

Фото: kyivpastfuture.com.ua

Нагадаємо, у 2018 році КМДА розглядала можливість будівництва монорейкової системи Sky Way, яка мала б сполучити Поштову площу і район Троєщини.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button