У київській школі міських проектів «Урбанина» розробили проєкт Вокзальної площі, яка включає комфортну пішохідну зону, озеленення та швидкий доступ до громадського транспорту. Про це повідомили на Facebook-сторінці організації.
Мобільність
Автори проєкту розробили безконфліктні маршрути для пішоходів від вокзалу до станції метро «Вокзальна» та приміського вокзалу, до північних платформ приміських електричок, вулицею Петлюри і в напрямку вулиці Льва Толстого. Вздовж Вокзальної вулиці додали велодоріжки, які закінчуються велопарковкою.
Через постійні затори на вулицях Жилянській та Льва Толстого архітектори пропонують закрити в’їзд з вулиці Симона Петлюри для індивідуального транспорту і дозволили його лише для громадського транспорту. Також пропонують повернути на площу трамвай, який там їздив до 1996 року. Недобудований паркінг, згідно проєкту, використано для тимчасової та довготривалої парковки.
Озеленення та водовідвід
В «Урбаніні» наголосили, що через відсутність достатньої кількості озеленення Вокзальна площа перегрівається влітку, продувається вітрами в холодну пору року та є естетично непривабливою. Тому в місцях скупчення дощової води автори влаштували зелені смуги з рослинами придатними до підтоплення під час злив.
Вздовж зелених зон та основних пішохідних маршрутів спроєктували алеї з деревами, вздовж вулиці Петлюри – бульвар, який поєднує Вокзальну площу з Ботанічним садом, а всередині смуг громадського транспорту розташовані сквери з відкритим ґрунтом.
Також автори проєкту пропонують виокремити території вокзалу під конкретні функції. Наприклад, велика пішохідна площа може стати комфортним та безпечним громадським простором, де люди проводитимуть час в комфортних умовах. Зупинки транспорту та зони очікування будуть захищені від погодних умов навісами та зеленими насадженнями.
Публічний простір та квартали навколо
Вокзальна площа оточена територіями недоступними або непривітними для перебування людей, які відокремлюють Вокзальну площу від решти території Паньківщини. Автори пропонують вулицю Старовокзальну та трамвайний маршрут продовжити вздовж залізничних колій та об’єднати з виїздом на вулицю Льва Толстого.
Два великі квартали розміром 350×380 м. розділити на менші за розміром, близько 150×150 м. Нові квартали наповнити мультифункціональною забудовою, яка буде включати активні фасади та перші поверхи, змішану комерційну та житлову забудову, створення громадських місць та нових міжквартальних зв’язків.
Автори роблять висновок, що повернення трамваю, відкриття другого виходу зі станції метро «Вокзальна», а також компактне розміщення та перенесення автостанції ближче до залізничного вокзалу перетворить Вокзальну на головний транспортний вузол міста.
Раніше випускники курсу Urban Design під кураторством Максима Головка («Агенти змін») представили свій проєкт реконструкції головного вокзалу Києва. «Хмарочос» розповів з якими проблемами зіштовхнулися проєктувальники — і як саме пропонують їх вирішити.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті