
Карантинні обмеження зруйнували чимало планів і призвели до скасування багатьох культурних подій. Водночас вони провокували шукати нові формати. Так, завдяки карантину київський електронний дует Ptakh_Jung придумав і реалізував музично-соціальний проєкт «Гастролі по районах», щоб зрозуміти, як люди сприйматимуть звучання їхньої музики за межами клубу.
Як з’явилася ідея давати вуличні концерти?
Усередині серпня дует написав у Фейсбуці, що до кінця вересня даватиме вуличні концерти в різних районах Києва. Для того, щоб запросити його, потрібно всього лише знайти місце у себе на районі, де збираються люди, організувати можливість підключитися до розетки, створити і поширити подію і запросити сусідів на концерт. За півтора місяці дует дав дев’ять концертів на Подолі, Русанівці, Чоколівці, Оболоні, Троєщині, Кудрявці, в Голосіївському районі і навіть в Ірпені.

Концерт у Голосієві
«У нас були заплановані концерти, які відмінялися один за одним. Ми вирішили в цей нестабільний час вигадати собі заняття і давати вуличні концерти. Нам цікаво було вступити у взаємодію з людьми. Тому ми вигадали, що запросити нас може будь-хто», – розповідає Євгенія Устінова, продюсерка Ptakh_Jung.
На таку ідею охоче відгукнулися. Ptakh_Jung запросили команди двох районних культурні осередків – Платформа Острів на Солом’янці, культурний центр «Братислава» на Оболоні, кінотеатр просто неба на Троєщині. Також надходили запрошення від закладів, зокрема Vagabond Cafe, Squat 17B, та кафе «Етер» в Довженко-центрі. Були пропозиції і від місцевих мешканців, які раніше не знали про існування Ptakh_Jung, проте зацікавилися оголошенням у мережі.
«В Ірпінь, наприклад, нас запросив місцевий школяр, який вирішив урізноманітнити культурне життя свого міста. Він отримав від місцевої влади дозвіл проводити концерт в парку і сам все організував», – розповідає Євгенія Устінова.
Хто такі Ptakh_Jung і яку музику вони грають?
Дует виник у 2016 році. До його складу входить композитори Антон Дегтярьов (клавішні) та. Володимир Бабушкін (гітара). Спочатку грали безбітову музику, де були лише клавіші, гітара й електронні ефекти. Згодом з’явилося більше електронного звучання. Музиканти довго шукали назву для свого стилю.

Концерт на Подолі. Фото: Аліна Гармаш
«Наша музика змішана. Це і академічна музика, і електронна, і рок, і noise, ambient. Її особливість в тому, що вона драматична. Кожен трек – це історія. Це споріднює таку музику з класичною. Зрештою, ми вигадали термін електронний імпресіонізм. Тобто це електронна музика, яка справляє враження класичної. У назві ми відштовхувалися від англійського слова “impression”, що означає “враження”», – пояснює Євгенія Устінова.
За словами продюсерки, музика Ptakh_Jung танцювальна. Водночас треки можна просто слухати сидячи, як класичну музику. «Особливо цікаво було на концертах. Деякі люди сприймали нашу музику як музику для слухання і не танцювали, а інші навпаки вважади її музикою для танцю», – згадує Євгенія.
Чому культурне життя Києва потребує децентралізації?
«Даючи концерти в різних районах Києва, ми з’ясували, що там культурне життя дуже одноманітне і обмежується шопіг-молом та кінотеатром. Ще велику частку займає дитяча творчість, але вона цікавить лише дітей та їхніх батьків. Водночас кожен район – це як чималеньке місто. А місту, як відомо, потрібен осередок культури», – каже продюсерка.

Концерт на Троєщині
За її словами фанати Ptakh_Jung охоче їздили за ними в інші райони, щоб послухати свій улюблений гурт. Дехто побував навіть на п’яти концертах – їздили і в Чоколівку, і навіть в Ірпінь. Як пояснює Євгенія Устінова, для людей це свого роду пригода.
Із кожним новим концертом гурт все точніше розумів місію свого проєкту – винести великі культурні події в Києві за межі центру і залучити місцевих жителів до організації культурного життя.
«Кожна локація передавала свою енергетику і одна й та ж музика сприймалась дуже по-різному. І ще цей проект показав, наскільки жителі одного міста можуть бути різними і по-своєму прекрасними. Можна провести ціле культурне дослідження», – написала гладячка Ната Другак, яка відвідала два концерти в різних місцях.
Чи може музикант заробляти на життя вуличними концертами?
Усі концерти Ptakh_Jung були безкоштовними. Але за давньою вуличною традицією глядачі могли залишити гроші музикантам у спеціальній коробочці.

Концерт в центрі Києва. Фото: yo.syp
«За півтора місяці ми заробили трошки більше, ніж мінімальна зарплата на кожного учасника. Це при тому, що зазвичай ми давали концерт раз на тиждень, максимум – два концерти в тиждень. Тобто по суті прожити на заробіток від вуличних концертів можна, але дуже бідно. Це без витрат на амортизацію обладнання і коштів на бензин», – розмірковує продюсерка.
Поки концерти заборонені, Ptakh_Jung заробляє на життя тим, що пише музику для кіно та реклами.
Гурт не зміг об’їздити всі райони, з яких надійшли запрошення, адже з самого початку вирішив обмежити свій проєкт у часі. Тому Ptakh_Jung планує продовжити вуличні концерти наступного року і вже отримав запрошення виступити в Житомирі, Дніпрі, Харкові тощо. Концерти і надалі будуть безкоштовними з можливістю зробити внесок. Для музикантів це дуже важливий момент інтерактивності та обміну енергією.

Концерт на даху будинку на вулиці Січових Стрільців. Фото: Андрій Недобора
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 52 днів. За цей час ми опублікували 27094 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті