Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Карантинні обмеження зруйнували чимало планів і призвели до скасування багатьох культурних подій. Водночас вони провокували шукати нові формати. Так, завдяки карантину київський електронний дует Ptakh_Jung придумав і реалізував музично-соціальний проєкт «Гастролі по районах», щоб зрозуміти, як люди сприйматимуть звучання їхньої музики за межами клубу.

Як з’явилася ідея давати вуличні концерти? 

Усередині серпня дует написав у Фейсбуці, що до кінця вересня даватиме вуличні концерти в різних районах Києва. Для того, щоб запросити його, потрібно всього лише знайти місце у себе на районі, де збираються люди, організувати можливість підключитися до розетки, створити і поширити подію і запросити сусідів на концерт. За півтора місяці дует дав дев’ять концертів на Подолі, Русанівці, Чоколівці, Оболоні, Троєщині, Кудрявці, в Голосіївському районі і навіть в Ірпені. 

Концерт у Голосієві

«У нас були заплановані концерти, які відмінялися один за одним. Ми вирішили в цей нестабільний час вигадати собі заняття і давати вуличні концерти. Нам цікаво було вступити у взаємодію з людьми. Тому ми вигадали, що запросити нас може будь-хто», – розповідає Євгенія Устінова, продюсерка Ptakh_Jung. 

На таку ідею охоче відгукнулися. Ptakh_Jung запросили команди двох районних культурні осередків – Платформа Острів на Солом’янці, культурний центр «Братислава» на Оболоні, кінотеатр просто неба на Троєщині. Також надходили запрошення від закладів, зокрема Vagabond Cafe, Squat 17B, та кафе «Етер» в Довженко-центрі. Були пропозиції і від місцевих мешканців, які раніше не знали про існування Ptakh_Jung, проте зацікавилися оголошенням у мережі. 

«В Ірпінь, наприклад, нас запросив місцевий школяр, який вирішив урізноманітнити культурне життя свого міста. Він отримав від місцевої влади дозвіл проводити концерт в парку і сам все організував», – розповідає Євгенія Устінова. 

Хто такі Ptakh_Jung і яку музику вони грають?

Дует виник у 2016 році. До його складу входить композитори Антон Дегтярьов (клавішні) та. Володимир Бабушкін (гітара). Спочатку грали безбітову музику, де були лише клавіші, гітара й електронні ефекти. Згодом з’явилося більше електронного звучання. Музиканти довго шукали назву для свого стилю. 

Концерт на Подолі. Фото: Аліна Гармаш

«Наша музика змішана. Це і академічна музика, і електронна, і рок, і noise, ambient. Її особливість в тому, що вона драматична. Кожен трек – це історія. Це споріднює таку музику з класичною. Зрештою, ми вигадали термін електронний імпресіонізм. Тобто це електронна музика, яка справляє враження класичної. У назві ми відштовхувалися від англійського слова “impression”, що означає “враження”», – пояснює Євгенія Устінова. 

За словами продюсерки, музика Ptakh_Jung танцювальна. Водночас треки можна просто слухати сидячи, як класичну музику. «Особливо цікаво було на концертах. Деякі люди сприймали нашу музику як музику для слухання і не танцювали, а інші навпаки вважади її музикою для танцю», – згадує Євгенія.

Чому культурне життя Києва потребує децентралізації?

«Даючи концерти в різних районах Києва, ми з’ясували, що там культурне життя дуже одноманітне і обмежується шопіг-молом та кінотеатром. Ще велику частку займає дитяча творчість, але вона цікавить лише дітей та їхніх батьків. Водночас кожен район – це як чималеньке місто. А місту, як відомо, потрібен осередок культури», – каже продюсерка.  

Концерт на Троєщині

За її словами фанати Ptakh_Jung охоче їздили за ними в інші райони, щоб послухати свій улюблений гурт.  Дехто побував навіть на п’яти концертах – їздили і в Чоколівку, і навіть в Ірпінь. Як пояснює Євгенія Устінова, для людей це свого роду пригода. 

Із кожним новим концертом гурт все точніше розумів місію свого проєкту – винести великі культурні події в Києві за межі центру і залучити місцевих жителів до організації культурного життя. 

«Кожна локація передавала свою енергетику і одна й та ж музика сприймалась дуже по-різному. І ще цей проект показав, наскільки жителі одного міста можуть бути різними і по-своєму прекрасними. Можна провести ціле культурне дослідження», – написала гладячка Ната Другак, яка відвідала два концерти в різних місцях. 

Чи може музикант заробляти на життя вуличними концертами?

Усі концерти Ptakh_Jung були безкоштовними. Але за давньою вуличною традицією глядачі могли залишити гроші музикантам у спеціальній коробочці. 

Концерт в центрі Києва. Фото: yo.syp

«За півтора місяці ми заробили трошки більше, ніж мінімальна зарплата на кожного учасника. Це при тому, що зазвичай ми давали концерт раз на тиждень, максимум – два концерти в тиждень. Тобто по суті прожити на заробіток від вуличних концертів можна, але дуже бідно. Це без витрат на амортизацію обладнання і коштів на бензин», – розмірковує продюсерка. 

Поки концерти заборонені, Ptakh_Jung заробляє на життя тим, що пише музику для кіно та реклами.  

Гурт не зміг об’їздити всі райони, з яких надійшли запрошення, адже з самого початку вирішив обмежити свій проєкт у часі. Тому Ptakh_Jung планує продовжити вуличні концерти наступного року і вже отримав запрошення виступити в Житомирі, Дніпрі, Харкові тощо. Концерти і надалі будуть безкоштовними з можливістю зробити внесок. Для музикантів це дуже важливий момент інтерактивності та обміну енергією.

Концерт на даху будинку на вулиці Січових Стрільців. Фото: Андрій Недобора

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button