Держкіно звинуватили у підтасовці голосів після оголошення результатів конкурсу на держфінансування
Переможцями 14-го пітчингу стали проєкти, які не добирали конкурсних балів.
Переможцями 14-го пітчингу стали проєкти, які не добирали конкурсних балів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Державному агентстві України з питань кіно оголосили результати конкурсного відбору кінопроєктів. Згодом у Facebook експерти почали заявляти про підтасовування. За їх словами, переможцями стали «випадкові» проєкти, які не добирали конкурсних балів.
Переможців конкурсу затвердили члени Ради з державної підтримки кінематографії на своєму засіданні 6 жовтня. У 14-му пітчингу брали участь ігрові національні, неігрові, анімаційні фільми та телесеріали, загалом 337 проєктів, з яких 72 отримали перемогу. В цьому році сума державної підтримки проєктів: 25 мільйонів гривень – для фільмів для широкої глядацької аудиторії та 20 мільйонів – для авторського кіно і копродукції.
Режисерка кінопроєкту «Ти моє море» Надія Парфан, попри перемогу вважає, що цьогорічне прийняття рішень «підриває ідею конкурсу»:
«Наш проєкт чудом «вцілів», але радіти цьому дуже важко. Те, як відбулося прийняття рішень на цьому пітчингу Держкіно, робить абсурдною саму ідею конкурсу та підриває всю інституційну довіру до Держкіно. Оцінки експертів – у ліс, рішення Ради – по дрова. Правила гри міняють по ходу, а у фіналі все вкотре перевертається з ніг на голову».
Також режисерку Марину Ткачук обурили результати пітчингу: «Держкіно проводить із аншлагом 14-й конкурс кінопроєктів, оприлюднює рейтинг із оцінками запропонованих фільмів. А потім рада з державної підтримки кінематографії оголошує переможців. Тільки не за наявними рейтингами, не за кількістю набраних балів, не за оцінкою перспективності проекту, а на власне око! Без жодних пояснень і аргументацій, чому зроблений саме такий вибір».
На думку експерта Держкіно Віталія Капранова, «конкурс показав, що думка експертів не береться до уваги при ухваленні рішень, а переможців визначають у ручному режимі після зустрічі Ради з міністром». Крім цього, він заявив про вихід зі складу експертів Держкіно.
Також Юлія Сінькевич, генеральна продюсерка ОМКФ, членкиня Українського оскарівського комітету та продюсерка фільму «Леся», прокоментувала результати конкурсу: «Перемогу провладних проектів організували вручну, позбавивши фінансування гідні фільми».
«Проводимо другий тур – провладні проєкти не набирають необхідні бали – тому давайте все перековбасимо в ручному режимі. Розповідаємо про великі плани по ювілею Лесі Українки, але фільм з прохідним за законом балом викидаємо», – заявила Юлія Сінькевич, говорячи про костюмований байопік Нани Джанелідзе «Леся».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті