В Україні провели масштабне дослідження ринку музики. Яким є типовий портрет музиканта?
Українська музична індустрія – «чоловічий бізнес», частка жінок у ній становить 29%.
Українська музична індустрія – «чоловічий бізнес», частка жінок у ній становить 29%.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 313 днів. За цей час ми опублікували 26420 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: Eric Nopanen, Unsplash
Музична агенція Soundbuzz провела масштабне дослідження ринку неакадемічної музики в Україні.
Дослідження охопило понад 600 учасників у Києві, Львові, Одесі, Дніпрі та Харкові та здійснювалося протягом червня-вересня цього року.
Український ринок має низку відмінностей від музичних індустрій інших країн: тут відсутні друковані музичні видання; музичні публіцисти; A&R-експерти, які займаються пошуком талантів, музичні агенти; локальні стрімінг-сервіси.
Автори склали типовий портрет українського музиканта – це чоловік 26-35 років, учасник рок- або поп-гурту, який заробляє переважно концертами. Українська музична індустрія – «чоловічий бізнес», частка жінок у ній становить 29%. Водночас, як зазначається у дослідженні, це приблизно відповідає ситуації в деяких інших країнах – так у Великій Британії ця частка становить 20%, а в США – 22%.
Графіка з «Дослідження музичного ринку України та його зовнішньоекономічних перспектив»
Щодо жанрової сегментації ринку, то майже половина авторів і виконавців сукупно працює у трьох напрямках: рок, поп та електронна музика. В цілому це співвідноситься з музичними смаками аудиторії: у топі вподобань українців поп, класична музика, фолк, шансон і рок.
Для 37% авторів/виконавців пісень музика є основним джерелом доходів, а 63% мають іншу роботу, причому 30% з них сприймають музику суто як хобі.
Найбільшу частку заробітку складають концерти (70%). Також заробляють викладанням (27%), стрімінгами (21%) та цифровим продажем музики (20%). Це типово для музичних ринків країн Східної Європи. 94% опитаних відзначили «катастрофічне падіння доходів» через пандемію.
Як виявилося, українські музикант дуже погано обізнані в юридичних питаннях. 75% респондентів не підписують жодних договорів з партнерами, майже 70% не оформлюють свою діяльність офіційно і працюють «у тіні». Лише 23% мають контракт із лейблом. «Це співвідноситься із загальносвітовим трендом на розвиток саме незалежних DIY-артистів… У 2019 році частка DIY у світовій індустрії склала 4,1% – і експерти називають це великим досягненням і “часом артистів”», – зазначається у дослідженні.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті