В Україні провели масштабне дослідження ринку музики. Яким є типовий портрет музиканта?
Українська музична індустрія – «чоловічий бізнес», частка жінок у ній становить 29%.
Українська музична індустрія – «чоловічий бізнес», частка жінок у ній становить 29%.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24980 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Музична агенція Soundbuzz провела масштабне дослідження ринку неакадемічної музики в Україні.
Дослідження охопило понад 600 учасників у Києві, Львові, Одесі, Дніпрі та Харкові та здійснювалося протягом червня-вересня цього року.
Український ринок має низку відмінностей від музичних індустрій інших країн: тут відсутні друковані музичні видання; музичні публіцисти; A&R-експерти, які займаються пошуком талантів, музичні агенти; локальні стрімінг-сервіси.
Автори склали типовий портрет українського музиканта – це чоловік 26-35 років, учасник рок- або поп-гурту, який заробляє переважно концертами. Українська музична індустрія – «чоловічий бізнес», частка жінок у ній становить 29%. Водночас, як зазначається у дослідженні, це приблизно відповідає ситуації в деяких інших країнах – так у Великій Британії ця частка становить 20%, а в США – 22%.
Щодо жанрової сегментації ринку, то майже половина авторів і виконавців сукупно працює у трьох напрямках: рок, поп та електронна музика. В цілому це співвідноситься з музичними смаками аудиторії: у топі вподобань українців поп, класична музика, фолк, шансон і рок.
Для 37% авторів/виконавців пісень музика є основним джерелом доходів, а 63% мають іншу роботу, причому 30% з них сприймають музику суто як хобі.
Найбільшу частку заробітку складають концерти (70%). Також заробляють викладанням (27%), стрімінгами (21%) та цифровим продажем музики (20%). Це типово для музичних ринків країн Східної Європи. 94% опитаних відзначили «катастрофічне падіння доходів» через пандемію.
Як виявилося, українські музикант дуже погано обізнані в юридичних питаннях. 75% респондентів не підписують жодних договорів з партнерами, майже 70% не оформлюють свою діяльність офіційно і працюють «у тіні». Лише 23% мають контракт із лейблом. «Це співвідноситься із загальносвітовим трендом на розвиток саме незалежних DIY-артистів… У 2019 році частка DIY у світовій індустрії склала 4,1% – і експерти називають це великим досягненням і “часом артистів”», – зазначається у дослідженні.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті