Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Усі фото: Eyrise

У німецькому Лейпцигу на будівлі машинобудівного заводу імені Кірова надбудували ресторан у вигляді сфери. Проєкт розробив нині покійний бразильський архітектор Оскар Німеєр, повідомляє ArchDaily.

Завод імені Кірова, розміщений у будівлі ХІХ століття, після падіння Берлінської стіни перейшов у власність приватної компанії, що успадкувала назву Kirow. Тут будують крани та трамвайні вагони.

У 2011 році власник заводу, Людвіг Коене, звернувся до 104-річного Німеєра з пропозицією створити надбудову. За словами Коене, Німеєр, переконаний комуніст за поглядами, тішився можливості зробити проєкт для робітників. Також йому подобався ефект неочікуваності, який викликала би футуристична сфера на індустріальному цегляному фасаді.

Та 2012 року архітектор помер, і ескізи доробляв його асистент Жаїр Валера, а за реалізацію взялися Harald Kern Architects.

Сфера діаметром 12 метрів зроблена зі скла та білого бетону. Її поділено на дві півкулі, в одній із яких розташували ресторан, а в іншій – бар.

Бетонна оболонка тримається на 50 дерев’яних каркасних елементах. Вікна складаються з 144 індивідуально виготовлених скляних модулів. Скляна частина фасаду – динамічне рідкокристалічне скло за технологією Eyrise. Воно темнішає та світлішає, кероване спеціальним застосунком.

Оскара Німеєра вважають «батьком» південноамериканської архітектури. Для робіт Німеєра, учня Ле Корбюзьє, характерні плавні, але лаконічні лінії та використання залізобетону. Одним із наймасштабніших його проєктів була розбудова нової бразильської столиці – Бразиліа – у середині ХХ століття.

Серед його найвідоміших творів – житловий хмарочос «Копан» у Сан-Паулу, кафедральний собор у Бразиліа, будівля Національного конгресу в Бразиліа. Вважають, що саме останнім проєктом надихався Флоріан Юр’єв, проєктуючи «Тарілку» на Либідській площі в Києві.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button