Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Студію YOD Design у 2004 році заснували Володимир Непийвода та Дмитро Бонеско. Вона спеціалізується на комерційних інтер’єрах, серед найвідоміших проєктів у Києві – ресторани China Ma, NAM, BAO, Spicy NoSpicy та «Риба Пила».

«Хмарочос» у партнерстві зі щотижневою программою про урбанicтику та архiтектуру — «Формат А:1» публікує інтерв’ю з дизайнером, креативним директором та співвласником студії Дмитром Бонеско.

China Ma, перший поверх. Фото – Андрій Авдєєнко

Про концепцію China Ma

Ми знаходимося в ресторані сучасної китайської кухні. Це кантонська кухня, яка об’єднує вісім кращих кухонь Китаю і адаптована під європейські рецепти. 

У нас був досвід роботи з китайським рестораном в Києві, тому цей проєкт ми прагнули зробити відмінним від всього, що ми робили раніше. Коли до нас звернувся замовник з концепцією, ми прагнули зібрати максимум інформації: хто наша цільова аудиторія та які у них очікування, який середній чек, яка кухня та хто буде шефом. Це допомагає сформувати дизайн: ми зрозуміли, що заклад має бути демократичним, динамічним і одночасно дружнім до відвідувачів. 

China Ma, другий поверх. Фото – Андрій Авдєєнко

На першому поверсі гостей зустрічає відкрита кухня та бар. Це динамічний, трохи хаотичний простір. На другому поверсі розташувалася більш спокійна зона. Ми використали спеціальні МДФ-панелі, стійкі до механічних пошкоджень: якщо гості будуть підніматися наверх з валізами і їх подряпають – цього не буде видно. 

Ми обрали стриману, монохромно-пастельну гаму, щоб краще «працювали» такі матеріали як латунь та нержавіюча сталь. Загалом простір вийшов досить чистим: тут лише дві центральні інсталяції. Перша – тубус з медіаекраном, який пронизує перший поверх та виходить на вулицю як eye-stopper (елемент, який приваблює увагу, зупиняє на собі погляд).

Друга інсталяція, яка поєднує перший та другий поверх, – це голова китайської дівчини. Ми спеціально зробили її об’ємною, це мало бути живе лице, яке реагує на гостя, заграє з ним. 

Володимир Непийвода та Дмитро Бонеско

Ще один цікавий елемент – це хаос з дротів на стелі. Ми з партнером багато подорожуємо світом, щоб набратися вражень і натхнення. В Азії нас завжди приваблював хаос з телекомунікаційних дротів, які висять на дахах будівель, на ліхтарних стовпах. Для когось це жах, але ми побачили в цьому естетику, своєрідне сучасне мистецтво. Ми побачили особливість Азії, яку потрібно перенести в проєкт. Ці мотки дротів звисають на другому поверсі у вигляді інсталяції, спускаються як світильники над столами та формують зачіску для медіаскульптури з обличчям дівчини.

Чому в закладі облаштували дві кухні на різних поверхах

Це обґрунтовано технічними характеристиками приміщення. Ми організували видачу і на першому, і на другому поверхах, кухні на них поєднані ліфтом. Це дуже зручно, адже дозволяє заощаджувати час. Навіть при повній посадці – це 95 гостей – нікому не доведеться довго чекати. 

China Ma, перший поверх. Фото – Андрій Авдєєнко

Концепція sharing plate

Це дуже крута штука. Китайці дійсно люблять замовляти багато страв на стіл та ділитися нею один з одним. Але ця особливість чудово підходить і для українського гостя. Не всі добре знайомі з китайською кухнею, й знають, що таке дімсам чи як смакує качка по-пекінськи. Тому розумним рішенням для компанії буде замовити багато різних страв та ділитися, куштуючи різні смаки. 

China Ma, перший поверх. Фото – Андрій Авдєєнко

Дивiться iнтерв’ю на YouTube каналi «Формат А:1»

Проєкти, над якими працює студія

Зараз в роботі двадцять проєктів. Це п’ятнадцять ресторанів, частина з яких закордоном, в США, Німеччині, Ірані. Та п’ять готелів: три на етапі активної реалізації, два на стадії концепт-проєкта.

Verholy. Фото – Андрій Безуглов

Історія комплексу Verholy

Це був наш перший проєкт готелю, і тут треба віддати належне замовникові: він до нас дослухався. Спершу до нас звернулися з концепцією «хуторка» і вже готовим брендбуком, певною стратегією. Однак поруч з обраним місце вже були готельні комплекси, зокрема, «Мухомор», «Глухомань». Вони добре працюють на місцеву аудиторію, але їх стилістика має на собі відбиток тих умов, які сформували полтавський ринок. 

Ми ж хотіли створити сучасний комплекс. Територія готелю знаходиться в екологічно чистій зоні та має сполучення з Харковом, Києвом, Дніпром, тому ми прагнули переконати замовників, що саме в цих міст будуть його потенційні клієнти. Адже в Україні дуже мало сучасних готельних комплексів. 

Ми дуже довго спілкувалися з замовниками, рекомендували їм готелі та ресторани закордоном, які варто відвідати в подорожах. За два роки їх бачення повністю змінилося, і нам вдалося разом реалізувати Verholy.

Verholy. Фото – Андрій Безуглов

Про бутік-готель HAY у селі Поляниця

Ми мали повністю відійти від урбанізації. Телевізор, кавомолка, яка зараз шумить на фоні, – це певною мірою подразники,  яких не повинні відчувати гості, перебуваючи на Буковелі.

Ми використовуємо відкрите панорамне скління, щоб «запустити» навколишнє середовище до внутрішніх інтер’єрів.

А монохромна та стримана кольорова палітра дозволяє гостям розслабитися.

На балконах ми розмістили рослини, які змінюються від першого до останнього поверху – так само як змінюється рослинність у цьому регіоні від підніжжя гори до її вершини. В інтер’єрі використали натуральні та екологічні матеріали, наприклад, солому. Якщо людина торкається поверхні,  вона повинна відчувати його природну енергетику. Це камінь або деревина. 

Яким має бути професійний
дизайнер і архітектор

Певно це внутрішній вогонь. Як у Данко, який вириває собі серце і веде за собою людей (прим. – Данко – персонаж новели «Стара Ізергіль» Максима Горького). Я знаю багатьох архітекторів, і всі вони фанатики своєї справи. 

Водночас цей вогонь не повинен бути шаленим: хоча в одній руці серце, що палає, в іншій – відповідальність. Архітектор і дизайнер формує середовище, а вони визначають свідомість людей. 

Спілкувався Даниїл Апанасенко
Текст готувала
Вероніка Луцька

    Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
    | Хто ми такі?

    Коментарі:

    Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

    *Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

    Newsletter button
    Donate button
    Podcast button
    Send article button