Партнерський матеріал з
У реаліях карантинних обмежень та холодної пори року поїздки на таксі є безпечною та зручною альтернативою традиційному громадському транспорту. Але на ринку виклику авто через додаток є багато компаній, яку ж з них обрати?
Ми попросили двох киянок і киянина протягом чотирьох робочих днів замовляти по одній службі таксі на день (Cab, Uber, Uklon та Bolt) по одному й тому самому маршруту в той самий час. Кожного разу учасниці та учасник експерименту замовляли найдешевшу доступну послугу сервісу для поїздки без попутників. Таким чином, експеримент складається з трьох маршрутів, чотирьох сервісів виклику авто та 12 поїздок.
Ми оцінювали такі параметри кожної поїздки: вартість, час приїзду авто, марка та модель автомобіля, чистота салону та ввічливість водія.
Експеримент ініціювала компанія Cab, але вона не впливала на вибір маршрутів і ми не попереджали представників компанії, коли і куди учасники експерименту викликатимуть автівку. Виклик здійснювався через додаток Cab так само як і у випадку з іншими сервісами. Учасниці та учасник експерименту користувались послугою Just, яка дозволяє їздити одній особі без багажу із значною економією.
Завантажити додаток Cab
Вероніка
Маршрут: вулиця Мартиросяна (площа Космонавтів) – костел святого Миколая на Великій Васильківській
На карантині я працюю з дому, однак досить часто доводиться виїжджати в центр – до станції метро «Олімпійська» чи палацу «Україна» – у робочих справах та на навчальні курси. Я не поспішаю, тому більше зважаю на комфорт у поїздках, ніж на їхню швидкість. Хоча і чекати на авто аж 40 хвилин не готова.
Комфорт для мене полягає, по-перше, у мінімальній кількості додаткових взаємодій – уточнень маршруту чи розмов про політику. У цьому контексті пощастило: всі водії (Cab, Uklon, Bolt та Uber) добре знали дорогу, не вмикали музики і не нав’язували розмови. Водій Uber лише коротко порекомендував пиріжкову неподалік дому.
Друга складова комфорту – спокійний стиль керування авто. Bolt та Uklon тут трохи програють, водій останнього, крім того, перевищував швидкість та пропонував під’їхати ближче до потрібної точки заднім ходом.
Понеділок – Uber
Ввічливість водія: ввічливий водій, не нав’язував розмову, а спочатку порадив хорошу точку з пиріжками на районі;
Якісь керування авто: чудова (знав дорогу, спокійно поводив себе в «тянучці»);
Чистота авто: середня;
Вівторок – Bolt
Ввічливість водія: поздоровався, подякував, більше не розмовляли;
Якісь керування авто: хороша (знав дорогу і не порушував, але в «тянучці» часто перелаштовувався в іншу смугу);
Чистота авто: не ідеальна, але хороша;
Четвер – Cab
Ввічливість водія: ввічливий, двічі пожартував про затори і попередив, що будем довго їхати. Розмову не нав’язував.
Якісь керування авто: чудова (не порушував, знав дорогу)
Чистота авто: дуже чисто
П’ятниця – Uklon
Ввічливість водія: ввічливий, практично не розмовляли
Якісь керування авто: сумнівна, розганявся до 80 км/год, їхав смугою для громадського транспорту. Повернув на вулицю Велику Васильківську трохи раніше, ніж варто було і пропонував здати кілька метрів назад, щоб висадити мене ближче до костелу.
Чистота авто: в салоні чисто, хіба що вікна не завадило б помити.
Віктор
Маршрут: вулиця Степана Руданського – вулиця Михайла Котельникова
Я працюю у міжнародній школі та щодня їжджу на роботу на 08:30. Мені важливо бути вчасно, відповідно, має значення час подачі авто. В ході експерименту всі служби показали приблизно однаковий результат, однак додаток Cab в режимі Just – запропонував найнижчу вартість за поїздку, але помітно довше шукав мені водія. Разом з тим, саме з цієї служби телефонували уточнити, чи підходить мені час та чи потрібно заїжджати у двір будинку.
Я завжди звертаю увагу на стан автомобіля. Хоча зі служб Uklon та Bolt приїжджали досить старі авто, у всіх був чистий салон. Водії також траплялися ввічливі. Щоправда, у Bolt водій погано розумів російську, тож довелося пошукати, де він зупинився. Також трохи заплутана наліпка Bolt на авто, коли чекав водія від Uber.
Я завжди залишаю водіям таксі чайові, тому здивований, що в Bolt автоматично додають 5%, а в Uber 1% до рахунку. У випадку Cab було б добре додати можливість залишити «на чай» одразу у додатку.
Cab
Ввічливість водія: ввічливий, нормально зреагував на прохання
Якісь керування авто: їхали комфортно, аккуратно
Чистота авто: авто доглянуте, чисте всередині і зовні
Інше: було б зручно мати можливість залишити чайові в додатку, а не лише готівкою.
Bolt
Ввічливість водія: водій іноземець, погано володів українською/російською мовою.
Якісь керування авто: їхав акуратно, не агресивно і не надто швидко
Чистота авто: авто досить старе, зовні чисте, але в салоні трохи затерте
Інше: під’їхав без дзвінка і став трохи далі від заїзду, тому спочатку було важко знайти авто.
Uber
Ввічливість водія: ввічливий водій, допоміг відкрити багажник
Чистота авто: зовні незначні механічні пошкодження, салон чистий
Інше: авто мало наліпку Bolt
Uklon
Ввічливість водія: ввічливий
Чистота авто: чисте
Мар’яна
Маршрут: вул Райдужна (Воскресенка) – станція метро Тараса Шевченка
Упродовж тижня мені потрібно було майже щодня діставатися з дому на Райдужному масиві до метро Тараса Шевченка. За цей час я скористалася чотирма різними сервісами таксі.
Час очікування на таксі Кеб був двадцять хвилини. Це було відомо наперед, тож я скористалася часовим проміжком з користю – сходила в магазин поруч із будинком і встигла зняти готівку з банкомата. Uber і Уклон подавали машину за 3-4 хвилини. З таксі Bolt пощастило менше. У додатку постійно змінювався час подачі. Як наслідок, я змушена була чекати біля будинку близько п’яти хвилин.
У салоні Uber грав Scorpions. Це був один із тих нечастих моментів, коли музика в таксі стає приємним сюрпризом. Група Scorpions в мене викликає спогади про дитинство, в якому я ними захоплювалася. А от з музикою в автівках Уклон і Bolt у пощастило менше. Разом із водієм довелося слухати шансон. Ніхто з трьох водіїв, в авто яких грала музика, не поцікавився, чи комфортно мені з обраним ними музичним супроводом. Єдиною поїздкою зовсім без музики стала подорож на таксі Cab.
Ціна на поїздку за аналогічним маршрутом у сервісах Uber, Bolt та Уклон коливалася в межах 112-115 гривень. Втім, Bolt дав мені несподівану знижку, і зрештою, поїздка коштувала 80 гривень. Тариф компанії Cab в категорії Just був з самого початку дещо нижчим – 88 гривень. Усі водії були ненадокучливими і ввічливими, як і слід очікувати від гарного сервісу таксі. Але захисна маска була на обличчі лише в водія Cab. Решта тримали її десь поруч або взагалі не мали.
Понеділок – Cab
Ввічливість водія: ввічливий і неговіркий, легко знайшов здачу (оплата готівкою);
Якісь керування авто: їхали без поспіху і без порушень;
Cалон чистий;
Вівторок – Uklon
Ввічливість водія: ввічливий, привітався, попрощався;
Якісь керування авто: їхали спокійно і без порушень;
Cалон чистий;
Музика: рок.
Четвер – Uber
Ввічливість водія: ввічливий, привітався, попрощався
Якісь керування авто: перед кінцевою зупинкою запитав мене, чи можна повернути на одну з вулиць
Cалон чистий
Музика: шансон
П’ятниця – Bolt
Ввічливість водія: середньо ввічливий
Якісь керування авто: посеред дороги коротко розмовляв по телефону
Cалон чистий
Музика: шансон
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 132 днів. За цей час ми опублікували 25063 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті