Львів’янин на візку змушує чиновників понижувати бордюри і ставити пандуси
Зараз Назар розробляє курси для водіїв громадського транспорту і працює над створенням у Львові соціального таксі для людей з інвалідністю.
Зараз Назар розробляє курси для водіїв громадського транспорту і працює над створенням у Львові соціального таксі для людей з інвалідністю.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
26-річний Назар, який живе з діагнозом СМА (спінальна м’язова атрофія), робить Львів інклюзивнішим. За минулий рік з його ініціативи в деяких районах понизили бордюри, встановили пандуси та замінили покриття тротуарів, повідомляє LB.ua.
Крім активістської діяльності, Назар працює в IT-компанії та є амбасадором української асоціації кіберспорту. Живе він у львівському районі Левандівка.
Спершу Назар почав звертатися до місцевої влади з проханням влаштувати пандус або замінити ліфт. Потім почав вимагати понизити бордюри. Після звернення на гарячу лінію районна влада відразу ж зреагувала – і за три тижні понизили близько півтора десятка бордюрів.
Зараз, завдяки ж власним старанням, Назар може без перешкод їхати своїм районом близько години.
Потім до Назара звернулася знайома з Сихова і попросила посприяти тому, щоб понизити бордюри в цьому районі. Отримавши відмову, Назар зателефонував голові райадміністрації і сказав, що згадуватиме про її бездіяльність у кожному інтерв’ю та сюжеті. Через два тижні бордюри понизили.
«Якщо на Левандівці відкривається заклад без пандуса чи низького заїзду, я агітую не ходити туди, доки це не зміниться», – зазначає Назар.
Зараз він розробляє курси для водіїв громадського транспорту. При тому, що у Львові чимало низькопідлогового транспорту, водії не завжди розуміють важливість цієї функції. Тож Назар зустрівся з начальником управління транспорту та запропонував проводити одноденні курси за участю лікаря та психолога. Програма зараз чекає на втілення.
Назар їздить до Італії, де живуть його мати й сестра. Завдяки посвідці на проживання він може користатися соціальним таксі. Пригадує, коли вперше поїхав цим транспортом до лікарні: соціальний працівник приїхав на виклик в обладнаному Fiat doblo, по пандусу завіз Назара всередину, пристебнув, переконався, що йому зручно, і відвіз до лікарні, враховуючи всі повороти і «лежачі поліцейські». Почекав на Назара біля лікарні, а потім відвіз додому. Послуга безкоштовна.
Після цього досвіду Назар вирішив просувати у Львові створення такого ж соціального таксі. На одне авто потрібно зібрати близько 30 тисяч євро, на мікроавтобус – 60 тисяч.
Хвороба Назара супроводжується атрофією м’язів, яка поступово прогресує і призводить до ранньої смерті. Чотири роки тому в США зареєстрували перший препарат для лікування СМА під торговою маркою Spinraza, та в Україні його не закуповують. Деякі люди з СМА купують препарат за кордоном, але вартість трирічного курсу лікування становить близько півтора мільйона доларів.
«Але якщо хоча б щось після себе залишу: бордюри, транспорт, інтерв’ю, яке комусь допоможе, – це вже перемога», – каже Назар.
Читайте також: Незрячі плутають плитку «Старе місто» з тактильною: результати інспекції перехресть у Києві
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті