Львів’янин на візку змушує чиновників понижувати бордюри і ставити пандуси
Зараз Назар розробляє курси для водіїв громадського транспорту і працює над створенням у Львові соціального таксі для людей з інвалідністю.
Зараз Назар розробляє курси для водіїв громадського транспорту і працює над створенням у Львові соціального таксі для людей з інвалідністю.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: Ірина Громоцька
26-річний Назар, який живе з діагнозом СМА (спінальна м’язова атрофія), робить Львів інклюзивнішим. За минулий рік з його ініціативи в деяких районах понизили бордюри, встановили пандуси та замінили покриття тротуарів, повідомляє LB.ua.
Крім активістської діяльності, Назар працює в IT-компанії та є амбасадором української асоціації кіберспорту. Живе він у львівському районі Левандівка.
Спершу Назар почав звертатися до місцевої влади з проханням влаштувати пандус або замінити ліфт. Потім почав вимагати понизити бордюри. Після звернення на гарячу лінію районна влада відразу ж зреагувала – і за три тижні понизили близько півтора десятка бордюрів.
Зараз, завдяки ж власним старанням, Назар може без перешкод їхати своїм районом близько години.
Потім до Назара звернулася знайома з Сихова і попросила посприяти тому, щоб понизити бордюри в цьому районі. Отримавши відмову, Назар зателефонував голові райадміністрації і сказав, що згадуватиме про її бездіяльність у кожному інтерв’ю та сюжеті. Через два тижні бордюри понизили.
«Якщо на Левандівці відкривається заклад без пандуса чи низького заїзду, я агітую не ходити туди, доки це не зміниться», – зазначає Назар.
Зараз він розробляє курси для водіїв громадського транспорту. При тому, що у Львові чимало низькопідлогового транспорту, водії не завжди розуміють важливість цієї функції. Тож Назар зустрівся з начальником управління транспорту та запропонував проводити одноденні курси за участю лікаря та психолога. Програма зараз чекає на втілення.
Назар їздить до Італії, де живуть його мати й сестра. Завдяки посвідці на проживання він може користатися соціальним таксі. Пригадує, коли вперше поїхав цим транспортом до лікарні: соціальний працівник приїхав на виклик в обладнаному Fiat doblo, по пандусу завіз Назара всередину, пристебнув, переконався, що йому зручно, і відвіз до лікарні, враховуючи всі повороти і «лежачі поліцейські». Почекав на Назара біля лікарні, а потім відвіз додому. Послуга безкоштовна.
Після цього досвіду Назар вирішив просувати у Львові створення такого ж соціального таксі. На одне авто потрібно зібрати близько 30 тисяч євро, на мікроавтобус – 60 тисяч.
Хвороба Назара супроводжується атрофією м’язів, яка поступово прогресує і призводить до ранньої смерті. Чотири роки тому в США зареєстрували перший препарат для лікування СМА під торговою маркою Spinraza, та в Україні його не закуповують. Деякі люди з СМА купують препарат за кордоном, але вартість трирічного курсу лікування становить близько півтора мільйона доларів.
«Але якщо хоча б щось після себе залишу: бордюри, транспорт, інтерв’ю, яке комусь допоможе, – це вже перемога», – каже Назар.
Читайте також: Незрячі плутають плитку «Старе місто» з тактильною: результати інспекції перехресть у Києві
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті