Уряд дозволив велосипедистам їздити автобусними смугами. Чи вдале це рішення?
Рішення уряду ґрунтується на тому, що громадський транспорт – повільний.
Рішення уряду ґрунтується на тому, що громадський транспорт – повільний.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
11 листопада Кабінет міністрів ухвалив рішення про дозвіл руху велосипедистів смугами для руху маршрутних транспортних засобів.
Окремого дорожнього знаку поки не впроваджуватимуть. Рух велосипедистів дозволено на ділянках, позначених знаком «Дорога зі смугою для руху маршрутних транспортних засобів».
У такий спосіб вирішили знизити травматизм велосипедистів на дорогах. Пояснюють: пересуватися поруч із громадським транспортом менш ризиковано, оскільки автобуси й тролейбуси рухаються зі швидкістю в середньому 20-30 км/год, а середня швидкість автомобіля в місті складає 50 км/год.
«Останніми роками в Україні кількість велосипедистів зросла майже удвічі. Усе більше людей обирають велосипед як транспортний спосіб відпочинку та хобі. Проте у зв’язку із щільною забудовою вулиці у населених пунктах не завжди можливо збільшити геометричні параметри проїзних частин доріг та, своєю чергою, облаштувати велосипедні доріжки», – йдеться у пояснювальній записці.
ГО «Київ – Велосипедне Місто» нагадує, що до цього часу у правилах дорожнього руху існувала колізія. З одного боку, велосипеду, як і іншим транспортним засобам, було заборонено рухатися смугою громадського маршрутного транспорту. З іншого боку – велосипедист був зобов’язаний рухатися крайньою правою смугою.
Рух велосипедів дозволяли як експеримент – у таких випадках розміщували відповідні дорожні знаки й розмітку. Наразі в Києві у такий спосіб впроваджено спільний рух велосипедистів та громадського транспорту на 20 кілометрах смуг.
У новому ДСТУ 2587 «Розмітка дорожня» передбачено відповідну горизонтальну розмітку для позначення спільних смуг для велосипедистів та громадського транспорту.
«Асоціація велосипедистів Києва» (U-Cycle) вітає рішення уряду, проте зауважує, що не скрізь рух смугою громадського транспорту є безпечним.
«Згідно з Державними будівельними нормами, на магістральних вулицях з високою інтенсивністю руху автомобілів не можна створювати велосипедні смуги на проїжджій частині, а лише відокремлену велоінфраструктуру, саме з міркувань безпеки», – зазначають у громадській організації.
Уряд посилається на те, що громадський транспорт – повільний. Проте у майбутньому в містах можуть з’являтися відокремлені смуги для швидкісних маршрутів громадського транспорту, такого як bus rapid transit / BRT. Тоді рух велосипедистів на таких смугах стане небезпечним.
Та й зараз смуги для громадського транспорту мають різну ширину й інтенсивність руху на різних маршрутах. Окрім цього, чинні норми передбачають можливість створення смуг для транспорту, які не є крайніми – наприклад, якщо на маршруті є поворот, смуга може заздалегідь зміщуватися вліво.
В U-Cycle вважають, що рішення Кабміну може розглядатися лише як тимчасове, до створення повноцінної якісної велоінфраструктури, адже воно не відповідає українським стандартам безпеки.
«Мене хвилює, щоб наявність смуг ГТ не стала легальною причиною відмови від створення окремої велосипедної інфраструктури», – коментує Станіслав Клименко, завідувач сектору організації веломережі при КМДА.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті