Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24972 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Леся Падалка

У Києві майже сім років, шість з яких головою КМДА є Віталій Кличко, триває капітальний ремонт Новодарницького колектора довжиною сім кілометрів. Роботи йдуть прямо посеред житлового масиву, а на дорогах утворилися провалля з каналізаційними стоками на дні, повідомляє Dozorro.

Наприкінці жовтня під час ремонту колектора в Дарницькому районі Києва сталася аварія. Через раптовий викид газу виникла надзвичайна ситуація, в результаті якої двоє робітників постраждали, ще один загинув. За даними «Київводоканалу», загинув електрогазозварювальник — він не мав необхідного екіпірування, але намагався допомогти колегам, які в оснащенні працювали на глибині.

Аварія сталася на перетині вулиць Тростянецької і Горлівської, де давно йдуть ремонтні роботи.

«Посеред проїжджої частини, в чотирьох метрах від колії трамваю, розрита і облаштована яма розміром десять на п’ять метрів. На глибині десяти метрів — труби і стоки. Це відкритий вихід шляху Новодарницького каналізаційного колектора, який несе стоки в Бортничі. Все це огороджено пластиковим парканчиком, охорони нема. Навколо — рух автівок в три ряди. Частково їм тепер доводиться їхати і тротуаром. Поруч дві зупинки громадського транспорту», – описують ці ремонтні роботи. Така ситуація триває вже три роки.

Аварійне розриття колектора тут виникло в грудні 2017 року — тоді дорога провалилася під землю прямо під трамвайною колією. У цьому місці ремонтувати колектор збиралися ще за головування в столиці Олександра Попова. У 2013 році за закупівлю відповідало КП «Інженерний центр», яке уклало низку угод на будівельні роботи загальною вартістю 504,35 мільйонів гривень. Із них на ІІІ чергу Новодарницького каналізаційного колектора виділили 391,95 мільйонів. Тоді роботи так і не завершили.

У 2016 році закупівлі ремонту колектора розпочали знову. Також змінився замовник КП — «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд міста Києва». Тендер розпочали в липні 2016 року. До тендерної документації замовник 15 разів вносив зміни. У результаті переможця обрали аж у жовтні 2017 року.

Переможцем нових торгів стала компанія «Навігаторспецбуд», яка запропонувала виконати роботи за 430,4 мільйона гривень. Цю компанію пов’язують з очільником штабу «Партії регіонів» в Києві Валерієм Борисовим. Аналогічно «Навігаторспецбуд» виграв і інші два тендери по столичних колекторах. На три колектори замовник планував витратити 1,28 мільярдів гривень, але «Навігаторспецбуд» запропонував бюджету економію і взяв всі закупівлі за 835 мільйонів гривень.

Вже у 2018-2020 роках КМДА перезатвердила бюджети всіх трьох проєктів ремонту колекторів. Офіційна причина — інфляційні коригування, однак в результаті вартість реконструкції всіх колекторів зросла втричі. Згідно з розпорядженням КМДА від червня 2020 року, на реконструкцію ІІІ черги Новодарницького колектора планують витратити вже 1,222 мільярди гривень.

На паспорті об’єкта вказано, що підрядник розпочав роботи на перетині Тростянецької і Горлівської вулиць на початку грудня 2017 року, а вже 15 грудня тут сталася перша аварія — дорожнє покриття під трамвайною колією на Тростянецькій провалилося в колодязь колектора. У результаті утворилася діра глибиною шість метрів.

Яму, яка утворилася під коліями, засипали. Але поруч зробили іншу, у більш «зручному» місці — ближче до тротуару. За відгуками місцевих жителів, на робочому майданчику ремонту колектора руху практично немає. Але, згідно з даними Єдиного веб-порталу використання публічних коштів, «Навігаторспецбуд» отримав 6,75 мільйонів гривень за одним актом виконаних робіт у 2018 році. Загалом на цей ремонт-довгобуд витратили 108,8 мільйонів гривень.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button