Другий вихід з «Вокзальної». А може краще трамвай у центр?

Дата публікації: 17.11.2020 Розділ: Колонки

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 302 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Віталій Селик

Голова Ради з урбаністики Києва, директор фонду «Сміливі відновлювати»

Київський метрополітен оголосив тендер на проєктування другого виходу з метро «Вокзальна» та реставрацію першого. За 71,4 млн грн (близько $2,5 млн) планують зробити стадії «П»(проєкт) та «Р»(робочий проєкт).

Проектування планують завершити до 31 грудня 2022. Ще 2 роки має піти на будівництво. А значить, другий вихід зможемо отримати не раніше початку 2025 року.

Саме будівництво другого виходу в 2008 році оцінювали в 342,2 млн грн ($68 млн). Проте в нинішній тендерній документації (пункт 6.3) є уточнення, що орієнтовна кошторисна вартість станом на 1 червня 2020 року складає 1 752,1 млн. грн (близько $62,5 млн). Тобто, в нинішніх цінах з проектуванням вийде $65 млн.

В звіті метро за 2015 рік обгрунтовується, що будівництво другого виходу дозволить збільшити пропускну здатність станції до 100 тисяч осіб на добу. На разі максимум був досягнутий у 2009 році, коли станцією користувалося в середньому 64,7 тис пасажирів на добу. А в останні роки 54-55 тис осіб на добу. І при таких потоках на самій станції тісно, душно і небезпечно. Власне, другий вихід був більше розрахований на прихід Метро з Троєщини. Але за даними Генплану – це станеться не раніше, ніж через 20 років.

Тож, чи треба створювати можливість потрапити на платформи більшій кількості людей? І чи треба створювати можливість зайти додатковій кількості пасажирів на Червону лінію, яка і без того перевантажена? Напевно, є ефективніші рішення.

В той же час, значна проблема перевантаженості станції «Вокзальна» через пересадку пасажирів з кінцевої станції швидкісного трамваю. Пасажири з Борщагівки пересідають на метро, аби доїхати до центральних станцій міста. Це, до речі, одна з причин перевантаженості пересадкових вузлів метро.

Рішенням цієї проблеми, яку другий вихід з «Вокзальної» не вирішить, може стати відновлення чотирьохкілометрового відрізку трамваю від Центрального вокзалу до Палацу Спорту. Попередньо, вартість робіт оцінюють у 30,3 млн доларів. (На це готовий давати кредит Світовий банк).

Ще доведеться докупити мінімум 15 нових більш містких 60-метрових трамваїв десь за 52,5 млн доларів. На це теж обіцяли дати кредит міжнародні структури. Нагадаю, що польські трамваї PESA  мають довжину 26 метрів, але їх теоретично можна зчіпляти.

А на другий вихід «Вокзальної» міжнародні структури не дадуть кошти через малу ефективність проєкту і нам доведеться ці гроші виділяти з поточного бюджету міста.

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button

Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

Відповіді на популярні питання

З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]