Другий вихід з «Вокзальної». А може краще трамвай у центр?

Дата публікації: 17.11.2020 Розділ: Колонки

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 23421 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Віталій Селик

Голова Ради з урбаністики Києва

Київський метрополітен оголосив тендер на проєктування другого виходу з метро «Вокзальна» та реставрацію першого. За 71,4 млн грн (близько $2,5 млн) планують зробити стадії «П»(проєкт) та «Р»(робочий проєкт).

Проектування планують завершити до 31 грудня 2022. Ще 2 роки має піти на будівництво. А значить, другий вихід зможемо отримати не раніше початку 2025 року.

Саме будівництво другого виходу в 2008 році оцінювали в 342,2 млн грн ($68 млн). Проте в нинішній тендерній документації (пункт 6.3) є уточнення, що орієнтовна кошторисна вартість станом на 1 червня 2020 року складає 1 752,1 млн. грн (близько $62,5 млн). Тобто, в нинішніх цінах з проектуванням вийде $65 млн.

В звіті метро за 2015 рік обгрунтовується, що будівництво другого виходу дозволить збільшити пропускну здатність станції до 100 тисяч осіб на добу. На разі максимум був досягнутий у 2009 році, коли станцією користувалося в середньому 64,7 тис пасажирів на добу. А в останні роки 54-55 тис осіб на добу. І при таких потоках на самій станції тісно, душно і небезпечно. Власне, другий вихід був більше розрахований на прихід Метро з Троєщини. Але за даними Генплану – це станеться не раніше, ніж через 20 років.

Тож, чи треба створювати можливість потрапити на платформи більшій кількості людей? І чи треба створювати можливість зайти додатковій кількості пасажирів на Червону лінію, яка і без того перевантажена? Напевно, є ефективніші рішення.

В той же час, значна проблема перевантаженості станції «Вокзальна» через пересадку пасажирів з кінцевої станції швидкісного трамваю. Пасажири з Борщагівки пересідають на метро, аби доїхати до центральних станцій міста. Це, до речі, одна з причин перевантаженості пересадкових вузлів метро.

Рішенням цієї проблеми, яку другий вихід з «Вокзальної» не вирішить, може стати відновлення чотирьохкілометрового відрізку трамваю від Центрального вокзалу до Палацу Спорту. Попередньо, вартість робіт оцінюють у 30,3 млн доларів. (На це готовий давати кредит Світовий банк).

Ще доведеться докупити мінімум 15 нових більш містких 60-метрових трамваїв десь за 52,5 млн доларів. На це теж обіцяли дати кредит міжнародні структури. Нагадаю, що польські трамваї PESA  мають довжину 26 метрів, але їх теоретично можна зчіпляти.

А на другий вихід «Вокзальної» міжнародні структури не дадуть кошти через малу ефективність проєкту і нам доведеться ці гроші виділяти з поточного бюджету міста.

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button

Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

Відповіді на популярні питання

З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]