У київському метро встановили нові інклюзивні покажчики. Що з ними не так?
Нові покажчики з’явилися в тестовому режимі на станції «Лук’янівська».
Нові покажчики з’явилися в тестовому режимі на станції «Лук’янівська».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Києві на станції метро «Лук’янівська» з’явилися нові покажчики. Фото табло темного кольору із зазначенням станцій перед виходом на перон опублікував Дмитро Вольський у спільноті «Транспорт Києва».
У метрополітені виданню «Сьогодні» розповіли, що влітку цього року на станціях «Лук’янівська» та «Сирець» проводилися ремонтні роботи. Зокрема, тоді були встановлені тактильні смуги для маломобільних категорій пасажирів і проведене їх тестування. У вестибюлях і на платформах станцій облаштована навігація.
Користувачі скаржаться на нечитабельність, незрозумілість, відсутність підсвітки на деяких табличках та некоректно написані пересадки.
«Інформаційні покажчики на “Лук’янівській” з’явилися, коли підрядники виконували роботи щодо доступності станції для маломобільних груп населення. Зараз ми тестуємо цей покажчик, враховуємо побажання пасажирів. Якщо отримуватимемо від людей позитивні відгуки, то впроваджуватимемо новинку, вноситимемо корективи. Якщо відгуки будуть негативними, то повернемося до старих стандартних вказівників, які зараз є на станціях», – пояснила заступниця начальника Київського метрополітену Наталія Макогон.
Дизайнер Олександр Колодько з Агентів змін також прокоментував нові позначки у метро.
«Наскільки я знаю, цю нову навігацію встановлюють саме за програмою створення доступності. Колись ще під час розробки проєкту ремонту Святошину ми спілкувались з проєктантами, зробили тоді план розташування всіх знаків, але потім не знайшли спільну мову й проект реалізували без нас. Тож судячи з дизайну вказіників, здається їх робили ті ж самі проє\ктувальники», – розповів він «Хмарочосу».
За його словами, у новій навігації використовуються принципи Агентів змін: темне тло і написи, які світяться; впровадження нумерації виходів та номерів ліній. Проте, на думку дизайнера, нові позначки мають незрозумілі розміри та відстані, а сам дизайн виглядає неохайно.
На нових позначках не використовується шрифт метро (це шрифт Proba Nav, який створив Андрій Константінов спеціально для використання у навігації метро і іншого транспорту) та піктограми транспорту. Раніше Агенти змін розробили їх загальнодоступними для використання. Замість них використовуються нові пікторами, що руйнують спільну візуальну мову у всьому транспорті, яку просуває команда.
Крім цього, читати списки станцій метро дуже складно, а пересадки, які показані серед тексту, слабко вирізняються. До того ж, нові вказівники розмістили на тих самих місцях, де були старі.
«Судячи з усього розмістили нові вказівники на тих самих місцях, де були старі. І це одна з проблем старої навігації – вказівники розташовані не там, де їх очікують побачити пасажири. Нових вказівників там, де вони потрібні, не встановили. І просто зміна старих на нові не дасть якогось нового ефекту від навігації», – пояснив дизайнер.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті