У Довженко-центрі відкриють виставку за фільмом Романа Балаяна
Виставка «Польоти уві сні та наяву» відкриється 17 грудня у Довженко-центрі.
Виставка «Польоти уві сні та наяву» відкриється 17 грудня у Довженко-центрі.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 34 днів. За цей час ми опублікували 26972 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
17 грудня у Довженко-центрі відбудеться виставка – кінематографічний проєкт – «Польоти уві сні та наяву». Проєкт досліджує однойменну культову кінострічку Романа Балаяна та епоху, в яку вона створювалася. Вистава створена за підтримки Українського культурного фонду.
Фільм «Польоти уві сні та наяву», що вийшов у радянський прокат у 1983 році, майже одразу став культовим. «Польоти» – це портрет епохи «брєжнєвського застою», своєрідний маніфест інтелігенції, пояснюють автори.
«Польоти уві сні та наяву» – не просто винятковий художній твір, це важливий для української культури документ, що зафіксував життя радянського інтелігента в епоху занепаду тоталітарної імперії. Роману Балаяну вдалося зняти не лише драму особистості, а й розробити типаж сучасного урбанізованого героя – те, чого не дали зробити Параджанову в «Київських фресках».
«Дослідження творчості Романа Балаяна перетворилося на дослідження міської теми в українському радянському кіно. Теми, що її, як з’ясувалося, в УРСР було негласно заборонено. І цей факт робить Балаяна не просто режисером, штатним постановником на студії Довженка, а літописцем життя тодішнього середнього класу. Зібрані в експозиції фільми, кадри, фотографії, документи, висновки, думки мистецтвознавців і свідчення очевидців не претендують на абсолютну об’єктивність», – каже куратор проєкту Андрій Алферов.
Для виставки художник Антон Логов спеціально створив інсталяції, які не лише акцентують ключові символи фільму, а й передають психологічні стани, через які проходить головний герой фільму Балаяна.
Також в експозиції представлені картини Любові Рапопорт, Тіберія Сільваші, Віктора Павлова і Тетяни Яблонської, твори класиків української документальної фотографії Олександра Ранчукова і Бориса Градова, а також фрагменти документальних та художніх фільмів, знятих у Києві в 1970–1980 роках. Сучасне бачення персонажа, створеного Романом Балаяном на екрані, відображено у фотографіях Олени Сапонової та Ольги Степаньян.
Подія на Facebook: https://www.facebook.com/events/888238895335988/
Фото: livejournal.com
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті