У Довженко-центрі відкриють виставку за фільмом Романа Балаяна
Виставка «Польоти уві сні та наяву» відкриється 17 грудня у Довженко-центрі.
Виставка «Польоти уві сні та наяву» відкриється 17 грудня у Довженко-центрі.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
17 грудня у Довженко-центрі відбудеться виставка – кінематографічний проєкт – «Польоти уві сні та наяву». Проєкт досліджує однойменну культову кінострічку Романа Балаяна та епоху, в яку вона створювалася. Вистава створена за підтримки Українського культурного фонду.
Фільм «Польоти уві сні та наяву», що вийшов у радянський прокат у 1983 році, майже одразу став культовим. «Польоти» – це портрет епохи «брєжнєвського застою», своєрідний маніфест інтелігенції, пояснюють автори.
«Польоти уві сні та наяву» – не просто винятковий художній твір, це важливий для української культури документ, що зафіксував життя радянського інтелігента в епоху занепаду тоталітарної імперії. Роману Балаяну вдалося зняти не лише драму особистості, а й розробити типаж сучасного урбанізованого героя – те, чого не дали зробити Параджанову в «Київських фресках».
«Дослідження творчості Романа Балаяна перетворилося на дослідження міської теми в українському радянському кіно. Теми, що її, як з’ясувалося, в УРСР було негласно заборонено. І цей факт робить Балаяна не просто режисером, штатним постановником на студії Довженка, а літописцем життя тодішнього середнього класу. Зібрані в експозиції фільми, кадри, фотографії, документи, висновки, думки мистецтвознавців і свідчення очевидців не претендують на абсолютну об’єктивність», – каже куратор проєкту Андрій Алферов.
Для виставки художник Антон Логов спеціально створив інсталяції, які не лише акцентують ключові символи фільму, а й передають психологічні стани, через які проходить головний герой фільму Балаяна.
Також в експозиції представлені картини Любові Рапопорт, Тіберія Сільваші, Віктора Павлова і Тетяни Яблонської, твори класиків української документальної фотографії Олександра Ранчукова і Бориса Градова, а також фрагменти документальних та художніх фільмів, знятих у Києві в 1970–1980 роках. Сучасне бачення персонажа, створеного Романом Балаяном на екрані, відображено у фотографіях Олени Сапонової та Ольги Степаньян.
Подія на Facebook: https://www.facebook.com/events/888238895335988/
Фото: livejournal.com
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті