Гривню назвали однією з найбільш недооцінених валют світу
Аналітики підрахували, що справжній курс української валюти має складати майже 11 гривень за долар.
Аналітики підрахували, що справжній курс української валюти має складати майже 11 гривень за долар.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Українська гривня опинилася у топ-5 валют світу з найбільш заниженим курсом. За «індексом БігМака», вона недооцінена на 61% у порівнянні з американським доларом.
Так, БігМак в Україні коштує 62 гривні, у той час як в США – 5,66 долара (158,50 гривні за нинішнім курсом у 28 гривень). Аналітики The Economist підрахували, що таким чином справжній курс української валюти має складати 10,95 гривні за долар.
«Індекс БігМака» запровадило видання The Economist у 1986 році. Аналітики вирішили, що вартість бургера БігМак у мережі «МакДональдс» дозволяє вирахувати купівельну спроможність тієї чи іншої валюти. Мовляв, цей бургер продається у багатьох країнах світу і містить базові продукти, такі як хліб, м’ясо й овочі, а ще його ціна залежить від вартості оренди, робочої сили та інших факторів. Тож такий спосіб нібито дає можливість побачити невідповідність реальної вартості валюти до офіційного курсу.
Критики зауважують, що такий індекс не враховує безліч економічних факторів. Зокрема, «МакДональдси» є далеко не у всіх країнах – індекс, зокрема, майже не охоплює Африку. Крім того, статус і популярність «МакДональдса» сильно різниться – якщо в одних країнах це може бути дешевий фастфуд, в інших – вартість страв у цій мережі може бути значно вищою за харчування у місцевих ресторанах через специфічні харчові звички, конкуренцію на ринку, маркетингову стратегію тощо.
Водночас є приклади, коли «індекс БігМака» впливав на політику. Так, у 2011 році індекс показав, що в Аргентині бургер здорожчав на 19%, хоча уряд заявляв про інфляцію на рівні 10%. Перед цим президентку Крістіну Фернандес де Кіршнер якраз звинувачували у заниженні даних про інфляцію та у фальсифікації інформації про споживчі ціни. Через тиск з боку уряду аргентинська мережа «МакДональдс» перестала згадувати БігМаки у своїй рекламі, а також знизила на них ціни.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті