Соціальна реклама ЮНІСЕФ, в якій вакцина зображена як предмет розкоші
Світ постав перед «катастрофічним моральним провалом» через нерівність у розподілі вакцин проти COVID-19, вважають у Всесвітній організації охорони здоров’я.
Гендиректор ВООЗ Тедрос Аданом Гебреісус зауважив, що 49 багатших держав отримали понад 39 мільйонів доз, у той час як бідніші країни виявилися обділеними – наприклад, одній країні дісталося лише 25 доз.
ВООЗ закликала світову спільноту до більшої відданості ініціативі Covax, яку запускатимуть у лютому. Ця програма передбачає об’єднання країн світу в один блок, який протистоятиме зловживанням окремих виробників. До неї долучилися понад 180 держав. Із них 92 найбідніші – серед яких Україна – отримають вакцини коштом спонсорів. Наразі програмою Covax зарезервовано два мільярди доз.
Прогнозовані терміни повного забезпечення вакцинами країн світу. Україна – серед останніх, хто матиме загальний доступ до вакцини, орієнтовно у 2022-2023 роках
У грудні генсек ООН Антоніу Гутерреш заявив про «вакцинний націоналізм», який перешкоджає міжнародній співпраці. Низка найбагаших держав закупила великі партії вакцин у кількостях, що навіть перевищують кількість населення. Наприклад, Канада ще в грудні передзамовила таку кількість доз, що дозволить зробити щеплення кожному канадцю чотири рази. Канадський уряд відкидав звинувачення, запевняючи, що ці дози «гіпотетичні» – реальні обсяги залежатимуть від того, скільки доз зможуть виготовляти виробники.
Кількість передзамовлених доз різними країнами. Темно-синім позначено підтверджену кількість передзамовлень. Графік: launchandscalefaster.org
Народний альянс за вакцини підрахував, що 100% вакцин Moderna і 96% Pfizer/BioNTech передазамовили заможніші країни, де живе лише 18% населення світу. Першою масова вакцинація почалася у Великій Британії, Канаді, США, Китаї та Росії.
Кількість замовлених вакцин багатими країнами (ліворуч), біднішими країнами (зліва направо) і Covax (праворуч). Графік: launchandscalefaster.org
На хвилі критики ЮНІСЕФ замовила в норвезької рекламної агенції Tante Randi соціальну рекламу, спрямовану проти несправедливості у розповсюженні вакцини. На зображеннях та у відео дози вакцини зображено як предмет розкоші.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті