Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах


Група експертів з Німеччини, Польщі, Іспанії та Франції заявила, що відродження мережі прямих залізничних маршрутів 1960-х років між великими європейськими столицями допоможе Європейському союзу скоротити парникові викиди. Однією із запропонованих ідей стало відродження транс’європейського експресу (Trans Europe Express) – системи швидкісних маршрутів між європейськими столицями, що існувала у другій половині XX століття, пише The Guardian.

Раніше через кордони європейських держав проходило 365 залізничних колій, з яких зараз продовжують роботу тільки 149. У 2018 році на залізницю припадало лише вісім відсотків всіх пасажирських перевезень в країнах-членах Євросоюзу.

Trans Europe Express була створена у 1957 році за задумом тодішнього президента-директора Голландської національної залізничної компанії (NS). Це була мережа спільної експлуатації залізницями Західної Німеччини (DB), Франції, Швейцарії, Італії і Нідерландів. Пізніше мережа розширилася, включивши Іспанію, Данію і Австрію. Експрес припинив роботу в 1995 році та був частково замінений поїздами EuroCity, а пізніше високошвидкісними поїздами.

Фахівці з уряду Німеччини та інститутів інших країн ЄС зробили висновок, що для вирішення проблеми з авіаційними викидами можна відродити ту систему, яка свого часу була зруйнована через авіаіндустрію. При перельоті з Парижа в Берлін рівень CO2 як мінімум в шість разів вищий, ніж під час поїздки на поїзді. Причому 17 з 20 перельотів в Європі відбувається на короткі відстані (менше 700 кілометрів), які можна перемістити на залізницю, вважають експерти. Вони пропонують відновити пряме залізничне сполучення за такими напрямками: Варшава-Вільнюс, Варшава-Прага, Берлін-Копенгаген, Берлін-Брюссель, Берлін-Париж, Париж-Мадрид і Мадрид-Лісабон.

Для розвитку залізниць в Євросоюзі немає необхідності вибудовувати нову інфраструктуру – багато старих маршрутів потребують тільки реновації та реставрації, запевняють фахівці. Нова організація в розкладі та пріоритетності маршрутів дозволить значно скоротити викиди від авіаперевезень. Транс’європейський експрес розглядають як початок великого проєкту з переведення Європи на залізниці.

Ще у вересні минулого року міністр транспорту і цифрової інфраструктури Німеччини Андреас Шойер представив міністрам транспорту ЄС пропозиції щодо створення нової мережі транс’європейського залізничного експресу на основі тієї, що працювала раніше.

У звіті стверджується, що європейська залізниця зараз схожа на «клаптеву ковдру» національних систем. Більшість маршрутів зупиняються на кордоні або закінчуються прямо на іншій стороні, що змушує мандрівників кілька разів міняти поїзд, щоб дістатися з однієї столиці в іншу.

Фото: bpjournal.com.ua

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button