В Україні узаконили електронну трудову книжку. Що це означає?
Перехідний період для повного переходу на електронні трудові книжки – п’ять років.
Перехідний період для повного переходу на електронні трудові книжки – п’ять років.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
В Україні з’являться електронні трудові книжки, які дозволять автоматично нараховувати пенсії. Верховна рада підтримала законопроєкт №3623.
Впровадження електронних книжок передбачає п’ятирічний перехідний період. У цей час можна використовувати і паперову, і електронну трудову.
Електронний документ створюватимуть у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування через вебпортал е-послуг Пенсійного фонду. Для цього працівник і роботодавець вноситимуть до реєстру скани або оцифровані копії паперової трудової, довідок тощо, які мають бути підписані кваліфікованим електронним підписом. Після внесення відомостей роботодавець зобов’язаний віддати працівнику оригінал паперової трудової під підпис.
Також з’являється опція автоматичного призначення пенсії, без особистого звернення людини, зі збереженням права відстрочення виходу на пенсію.
У пояснювальній записці йдеться, якщо особою перенесено призначення пенсії та продовжено перебування у трудових відносинах, розмір її пенсії підвищуватиметься на 0,5-0,75 %. У межах автоматичного призначення пенсій також передбачено можливість визначення за допомогою програмних засобів Державного реєстру найбільш вигідного варіанту.
Починаючи з першого січня 2004 року поняття «трудовий стаж», натомість з’явилося «страховий стаж». З цього періоду для отримання пенсії рахується саме страховий стаж, й лише той час, за який сплачені страхові внески. Отже, з 2004 року для підтвердження страхового стажу трудова книжка не потрібна, а вся інформація про працівника є у цьому реєстрі Державного загальнообов’язкового соціального страхування.
Фото: glavcom.ua
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті