Кабмін суттєво підвищив прогноз смертності на дорогах. Як це пояснюють?
Уряд Гройсмана прогнозував у 2020 році не більше 4 смертей на 100 тисяч осіб населення, а уряд Шмигаля очікує 11,3 загиблих у 2021 році.
Уряд Гройсмана прогнозував у 2020 році не більше 4 смертей на 100 тисяч осіб населення, а уряд Шмигаля очікує 11,3 загиблих у 2021 році.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Кабінет міністрів дає песимістичніші прогнози рівня смертності на дорогах України у порівнянні з очікуваннями, які озвучувалися на початку запуску програми безпеки дорожнього руху, що діє з 2018 року. Про це повідомляє Слово і діло.
Уряд Володимира Гройсмана, який ухвалив програму, давав такі прогнози: у 2018 році буде не більше 6,5 смертей на 100 тисяч осіб населення, в 2019-му – 5 смертей, в 2020-му – 4 смерті.
За дійсними даними Нацполіції, зараз кількість загиблих в аваріях на дорогах лише збільшується. Якщо у 2018 році в ДТП гинуло 7,9 осіб на 100 тисяч населення, у 2019-му показник зріс до 8,2, а в 2020-му – до 8,5.
Наприкінці 2020 року Уряд Дениса Шмигаля затвердив чергову програму безпеки дорожнього руху на наступні три роки. Вона передбачає ще вищі прогнозовані показники смертності: у 2021-му гинутиме 11,3 людини на 100 тисяч, у 2022-му – 10,1, в 2023 році – 8,8.
У Міністерстві інфраструктури пояснюють: почали рахувати також людей, які загинули не тільки на місці аварії, а й померли в лікарні від травм протягом 30 днів. Натомість у попередні роки у прогнозі враховували лише померлих на місці автокатастрофи.
За таким підходом, реальна статистика смертності на дорогах ще вища, ніж рапортує поліція: у 2017 році внаслідок ДТП загинули 5316 людей (а не 3432), в 2018 році – 5201 людина (а не 3350), в 2019 році – 5418 людей (а не 3454).
Також у Мінінфраструктури пояснюють, що «погана» статистика пов’язана також зі збільшенням транспортних засобів на дорогах. Водночас у місцях, де встановили відеокамери спостереження, кількість аварій зменшилася втричі.
У міністерстві зауважують, що в 2018-2019 роках програма фактично не виконувалася. «2018 рік – 0% виконання, 2019 рік – 38% виконання», – заявляв міністр інфраструктури Владислав Криклій. Так, у 2018-му на програму витратили 900 мільйонів гривень із виділених 2,6 мільярда, а в2019 му – 743 мільйона із 2,1 мільярда.
Щороку на програму безпеки дорожнього руху виділяють 5% з доходів Дорожнього фонду, який наповнюється за рахунок надходжень від акцизних податків з пального і транспортних засобів, ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби, а також штрафів за недотримання габаритно-вагових норм.
В європейському регіоні Україна посідає одне з найвищих місць за кількістю смертей на дорогах, за даними організації World life expectancy, яка послуговується статистикою ВООЗ. Так, за цим показником у Європі Україну випереджають лише Албанія, Боснія і Герцеговина та Білорусь.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті