Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 23640 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Lance Ggrandahl, Unsplash

Кабінет міністрів дає песимістичніші прогнози рівня смертності на дорогах України у порівнянні з очікуваннями, які озвучувалися на початку запуску програми безпеки дорожнього руху, що діє з 2018 року. Про це повідомляє Слово і діло.

Уряд Володимира Гройсмана, який ухвалив програму, давав такі прогнози: у 2018 році буде не більше 6,5 смертей на 100 тисяч осіб населення, в 2019-му – 5 смертей, в 2020-му – 4 смерті.

За дійсними даними Нацполіції, зараз кількість загиблих в аваріях на дорогах лише збільшується. Якщо у 2018 році в ДТП гинуло 7,9 осіб на 100 тисяч населення, у 2019-му показник зріс до 8,2, а в 2020-му – до 8,5.

Наприкінці 2020 року Уряд Дениса Шмигаля затвердив чергову програму безпеки дорожнього руху на наступні три роки. Вона передбачає ще вищі прогнозовані показники смертності: у 2021-му гинутиме 11,3 людини на 100 тисяч, у 2022-му – 10,1, в 2023 році – 8,8.

У Міністерстві інфраструктури пояснюють: почали рахувати також людей, які загинули не тільки на місці аварії, а й померли в лікарні від травм протягом 30 днів. Натомість у попередні роки у прогнозі враховували лише померлих на місці автокатастрофи.

За таким підходом, реальна статистика смертності на дорогах ще вища, ніж рапортує поліція: у 2017 році внаслідок ДТП загинули 5316 людей (а не 3432), в 2018 році – 5201 людина (а не 3350), в 2019 році – 5418 людей (а не 3454).

Також у Мінінфраструктури пояснюють, що «погана» статистика пов’язана також зі збільшенням транспортних засобів на дорогах. Водночас у місцях, де встановили відеокамери спостереження, кількість аварій зменшилася втричі.

У міністерстві зауважують, що в 2018-2019 роках програма фактично не виконувалася. «2018 рік – 0% виконання, 2019 рік – 38% виконання», – заявляв міністр інфраструктури Владислав Криклій. Так, у 2018-му на програму витратили 900 мільйонів гривень із виділених 2,6 мільярда, а в2019 му – 743 мільйона із 2,1 мільярда.

Щороку на програму безпеки дорожнього руху виділяють 5% з доходів Дорожнього фонду, який наповнюється за рахунок надходжень від акцизних податків з пального і транспортних засобів, ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби, а також штрафів за недотримання габаритно-вагових норм.

В європейському регіоні Україна посідає одне з найвищих місць за кількістю смертей на дорогах, за даними організації World life expectancy, яка послуговується статистикою ВООЗ. Так, за цим показником у Європі Україну випереджають лише Албанія, Боснія і Герцеговина та Білорусь.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button