Як влада Гельсінкі планує зробити місто вуглецево-нейтральним?
Стратегія міста до 2035 року описує, як Гельсінкі може стати на шлях скорочення викидів.
Стратегія міста до 2035 року описує, як Гельсінкі може стати на шлях скорочення викидів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Влада Гельсінкі планує до 2035 року зробити фінське місто з нульовими викидами вуглецю. Стратегія міста описує, як влада вирішила зробити його вуглецево-нейтральним, пише Myhelsinki.fi.
Щоб стати вуглецево-нейтральним, необхідно, щоб викиди парникових газів були скорочені принаймні на 80% в порівнянні з рівнем 1990 року. Решта 20% будуть компенсовані містом, яке подбає про скорочення викидів за межами міста або, наприклад, збільшить кількість поглиначів вуглецю. У розрахунки не включені викиди, вироблені за межами Гельсінкі, наприклад, від авіаперельотів, виробництва продуктів харчування або товарів і послуг, придбаних за межами міста.
Станом на 2019 рік викиди Гельсінкі були на 26% менше, ніж в 1990 році, хоча кількість жителів збільшилася на 150 тисяч. За розрахунками, викиди на одного жителя були зменшені приблизно на 44%.
Гельсінкі з нульовим викидом вуглецю створюється у співпраці між жителями, містом, підприємствами та організаціями. Влада пропонує такі кроки:
Рішення для стійкого руху
П’ята частина викидів Гельсінкі припадає на транспорт. Мета міста – до 2035 року скоротити викиди від транспортних засобів на 69% в порівнянні з рівнем 2005 року. Національна мета Фінляндії – 50%.
Серед дій пропонується використання електротранспорту; зниження викидів від портових операцій; створення опитувань з системи ціноутворення руху автотранспорту; підвищення плати за парковку і розширення зон плати за парковку; заохочення піших прогулянок, їзди на велосипеді і використання громадського транспорту; впровадження нових мобільних сервісів; скорочення відстаней за рахунок щільної забудови та планування руху.
Більш енергоефективні будівлі
На опалення будівель припадає більше половини викидів Гельсінкі. Найбільший потенціал скорочення викидів полягає в енергоефективності. Оновлення будівель може знизити викиди на 80%. Влада міста вважає, що важливо заохочувати жителів і організації до участі в скороченні викидів. Зокрема, більшість заходів по скороченню викидів є фінансово привабливими для власників будівель в довгостроковій перспективі. Вони також часто покращують доглянутість будинків.
Серед дій пропонується надання консультаційних послуг щодо підтримки енергоефективності та використання відновлюваних джерел енергії; орієнтація районного планування на вуглецеву нейтральність; підвищення енергоефективності та збільшення використання відновлюваних джерел енергії в службових та житлових будівлях; облік всього вуглецевого сліду будівництва і популяризація дерев’яного будівництва; заміна вуличного освітлення на більш енергоефективні альтернативи; виробництво екологічно чистої теплової та вітрової енергії.
Програма розвитку Helen Ltd, енергетичної компанії, що відповідає за скорочення викидів при виробництві енергії. Компанія скоротить викиди жителів за централізованого теплопостачання на 74% до 2035 року.
Серед дій пропонується будівництво теплових станцій, що працюють на поновлюваних джерелах енергії; використання відпрацьованого тепла; встановлення теплових насосів; перехід на енергію вітру і сонця при виробництві електроенергії; використання сховищ електроенергії.
Розумна і чиста економіка
Закупівлі становлять понад 40% витрат міста. Мета Гельсінкі – скоротити викиди від власних закупівель за допомогою екологічних критеріїв.
Серед дій пропонується спрощення розробки екологічно чистих продуктів і послуг; розробка екологічно безпечних рішень разом з підприємствами і мешканцями; розробка міських критеріїв закупівель, щоб вони спонукали операторів надавати екологічно безпечні продукти і послуги; розвиток економіки спільного використання і замкнутої економіки з точки зору використання міських приміщень; моніторинг закупівель та більш методична звітність.
Практика відкритої політики
План дій був підготовлений у співпраці з сотнями експертів, жителями Гельсінкі і представниками компаній. Всім було дозволено стежити і брати участь в створенні програми на міських вебсайтах та під час семінарів. Той же принцип відкритості збережеться і на етапі реалізації, обіцяє місцева влада.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті