Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 287 днів. За цей час ми опублікували 23554 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Усі фото: Віталій Селик

На станції метро «Арсенальна», яка є пам’яткою архітектури, замінили частину оригінальних дерев’яних дверей на сірі металеві, повідомив голова ГО «Рада з урбаністики Києва» Віталій Селик.

У КП «Київський метрополітен» це пояснюють вимогами ДБН. В оголошеному підприємством тендері йдеться про закупівлю 336 таких дверей. В умовах вказано, що всі двері з протипожежним класом захисту Еі60 мають бути сірого кольору, а ручка – сірого або чорного.

Селик зателефонував криворізькій компанії, яка перемогла в тендері з пропозицією 1,58 мільйона гривень, та дізнався, що на етапі виготовлення дверей спеціалісти можуть пофарбувати двері у будь-який колір без зміни ціни і без погіршення протипожежних функцій. Також менеджер компанії повідомив, що є альтернативний варіант – накласти МДФ-панель, яка повторюватиме вигляд дерева. В такому разі стандартний виріб здорожчає мало не вдвічі – з орієнтовно 6 тисяч до 11-12 тисяч гривень.

Пресслужба метрополітену заявила, що поступово всі двері на станціях будуть тільки такого виду – сірі металеві.

«Нам теж ці двері не подобаються, але за ДБН мають бути саме такі – металеві протипожежні, вони у виробників типові… Якщо хтось із виробників зможе за тією ж ціною і відповідною сертифікацією зробити дизайнерське рішення, готові розглядати», – зазначили у метрополітені.

Інженер і архітектор Дмитро Макагон вважає, що можна було б зробити подвійні двері – металеві всередині та оригінальні ззовні.

«Справді, у нових нормах є вимоги до дверей щитових. Але норми, як і закони, зворотної сили не мають. Якщо виходить нова норма, то це не значить, що зроблене до неї потрібно переробляти. Це потрібно робити лише у випадку реконструкції», – зауважує він.

Статус пам’ятки архітектури мають п’ять станцій київського метро: «Хрещатик», «Університет», «Арсенальна», «Вокзальна» та «Дніпро». Також щойно виявленим об’єктом культурної спадщини є мозаїки на «Золотих воротах».

Нагадаємо, нещодавно на станції метро «Печерська» демонтували автентичні світильники.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button