Депутати готують законопроєкт про агломерації. Що він пропонує?
Законопроєкт хочуть ухвалити вже в цьому році.
Законопроєкт хочуть ухвалити вже в цьому році.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Партія «Слуга народу» пропонує на законодавчому рівні запровадити можливість об’єднання великих міст в агломерації з суміжними містами. Законопроєкт, який зараз знаходиться на стадії розробки, планують ухвалити вже в цьому році.
За словами голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталія Безгіна, «ядро» агломерації та його міста-«супутники» зможуть об’єднуватися для вирішення спільних проблем та розвитку. Планується, що керуватимуть такими об’єднаннями Ради агломерації. Вони повинні стати інструментом взаємодії між усіма населеними пунктами.
Рада агломерації буде складатися з міських, сільських, селищних голів громад, котрі входять до агломерації. Проте чиновники не впевнені, чи доцільно, аби керівником ради агломерації був очільник «головного» міста. Поки розглядається кілька концепцій: щоб радою керували за змінним принципом або щоб її очолював голова однієї з суміжних громад.
На рівні агломерації можна буде вирішувати питання громадського транспорту, ремонту доріг, містобудування, поводження з відходами, водопостачання та водовідведення.
Агломерацію можна буде утворити на території, де постійно мешкає понад 200 тисяч людей. Це допоможе більшій кількості міст об’єднатися в агломерацію та стати альтернативним центром тяжіння в області.
Автори зазанчають, що великі міста України – Київ, Львів, Одеса, Харків – вже живуть єдиним організмом із прилеглими громадами, тобто створюють агломерації. Наприклад, щодня до Києва на роботу чи у справах в’їжджають і виїжджають 400 тисяч людей, до Львова – 80 тисяч. Через відсутність розвиненої мережі транспорту велика частина мешканців навколишніх міст приїздить до Києва на авто (45-50%). Звідси – постійні затори, транспортний колапс і втрати для економіки кожного з міст агломерації. Першим рішенням має бути розгортання спільної мережі комунального транспорту та побудова перехоплюючих паркінгів на в’їздах у Київ.
Нагадаємо, «Укрзалізниці» в цьому році буде розвивати проєкт приміських поїздів City Express в Києві, Харкові та Дніпрі.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті