Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/sasha.goreniuk

На сайті Верховної Ради опубліковано тексти законопроєктів з реформи системи громадського транспорту в Україні (№5149, №5150, №5151, №5152), які вносять зміни до 16 законів України.

За словами нардепа Олександра Горенюка, ініціатора законопроєктів, Україна має зобов’язання перед Європейським Союзом імплементувати прозорі механізми фінансування громадських послуг. Суть реформи, зазначає автор, полягає в державній підтримці системи громадського транспорту та наданні підтримки там, де ринкових механізмів недостатньо.

Зокрема, це впровадження громадських послуг з перевезення пасажирів. Ця модель застосовується, якщо належна якість послуг не може бути забезпечена на комерційній основі. У такому випадку організатор перевезень (місцеві органи державної влади/муніципалітет) бере на себе обов’язок надавати підтримку за допомогою держзакупівель. За такого підходу місто самостійно встановлює регульований тариф на перевезення.

У такій системі гроші акумулюються у спеціального публічного суб’єкта, який збирає плату за проїзд. Якщо ж цих коштів для закупівлі транспортної послуги недостатньо – підтримку надає бюджет. Якість послуг контролює організатор перевезень через спеціальну автоматизовану систему.

Перевізника обирають через систему Prozorro, де уповноважений організатором перевезень суб’єкт закуповуватиме необхідний обсяг транспортних робіт. Це дозволить мінімізувати корупційні ризики та отримати найкращу з можливих пропозицій.

Крім того, передбачається ліквідація чинних корупційних механізмів визначення перевізників на маршрутах, які продовжуватимуть функціонувати без бюджетної підтримки. Кінцеве рішення про переможця ухвалюватиметься на електронному аукціоні.

Контракти для оплати громадських послуг будуть тривалими, щоб забезпечувати реальні можливості для перевізників окупити вкладені інвестиції.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button