Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 124 днів. За цей час ми опублікували 24994 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Укравтодор

У 2020 році Україна витратила на дороги 140 мільярдів гривень – більше, ніж будь-коли. А на 2021 рік на ремонт дорог закладено 132 мільярдів. Про це йдеться в дослідженні VoxUkraine.

Ремонт доріг привернув додаткову увагу через програму Великого будівництва. У рамках цієї програми уряд спрямував на дороги 33 мільярдів гривень із ковід-фонду. До того ж 2,2 мільярда забрали в Мінсоцполітики від не витрачених субсидій та 70 мільйонів гривень, не витрачених на дослідження онкозахворювань.

Дослідники порахували, що вартість нового будівництва одного кілометра дороги торік становило 90 мільйонів гривень. Вартість реконструкції одного кілометра – 38 мільйонів гривень, капремонту – 21 мільйон гривень, а поточного середнього ремонту – 10,8 мільйона гривень.

Чим пояснюється збільшення вартості ремонтів і будівницва? Так, у 2018 році вартість нового будівництва доріг у Дніпропетровській області становила 41,8 мільйона за кілометр, наступного року – майже втричі більше, а торік зросла ще в півтора раза – до 190 мільйонів гривень. Причина цього – в будівництві великих відрізків магістралі Н-31, яка поєднує Дніпро та Київ. Ця дорога є одним із найбільших інфраструктурних об’єктів, який передбачає також будівництво кількох мостів і розв’язок.

У Чернівецькій області зробити капітальний ремонт одного кілометра коштує в чотири рази дорожче середньої вартості — 126 мільйонів гривень. Високу вартість може пояснювати капремонт траси Н-03 біля села Рингач, де ґрунт сильно насичений водою, тож гроші пішли на укріплення ґрунту та його осушення.

Вартість поточного середнього ремонту в різних областях може відрізнятися в рази (рис.4). Це пояснюється тим, що поняття «поточний середній ремонт» може охоплювати різні види робіт – від звичайного «ямкового» ремонту до перестилання одного чи декількох шарів асфальту.

По-друге, ремонт чи оновлення споруд на дорогах – відбійників, мостів чи шляхопроводів – також підвищуватиме вартість. По-третє, можливо, що через вищий попит на ремонтні роботи в останні роки компанії, які проводять такі роботи, підняли ціни.

Читайте також: Уряд Німеччини закликали скасувати будівництво майже половини автодоріг. У чому причина?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button