X

Київський «Голос» хоче зробити пішохідну зону на Бессарабці


Фракція «Голосу» в Київраді пропонує на постійній основі або на вихідні зробити пішохідну зону вздовж Бессарабського проїзду. За словами депутата Григорія Маленка, зараз у планах обговорення альтернативних транспортних потоків на Бессарабці, бо закриття дороги «може створити нові проблеми для автомобілістів»

Експерти з логістики, транспорту та екології Андрій Кулібаба та Олександр Рак наводять таргументи зробити Бессарабську площу пішохідною. За словами Кулібаби, потенціал пішохідної Бессарабської площі стримується наявною організацією дорожнього руху. Створення постійної пішохідної зони буде сприяти перетворенню площі у торгово-громадський центр, що стимулюватиме економічну активність в даному районі.

Експерт зазначає необхідність розвитку просторів для безпечного пересування та відпочинку киян та гостей столиці. Зараз Бессарабський ринок та ТЦ «Арена-сіті» фактично відірвані дорогами, і несприятливі для комфортного та безпечного пересування людей.

Пропозиція створення пішохідної зони по Бессарабському проїзду була передбачена і в рекомендаціях Світового банку у Дослідженні сталого розвитку міського транспорту. Крім цього, Бессарабська площа щороку посідає перше місце по забрудненню повітря в Києві. Основною причиною є високий автомобільний трафік. У цьому випадку створення пішохідного простору сприятиме покращенню якості повітря, адже усуне основне джерело їх походження.

За словами транспортного експерта Дмитра Беспалова, реконструкцію Бессарабської площі неможливо розглядати без вулиці Басейної, яка йде до ТРЦ «Гулівер». Проєкт реконструкції, стверджує Беспалов, повинен розроблятися не «в кабінетах КМДА», а навпаки потрібно залучати різних стейкхолдерів – в іншому випадку 90 відсотків будуть не згодні. Тому треба врахувати всі можливі альтернативи та пояснити, чому ухвалене саме це рішення.

Жоден чиновник не здатен сформулювати критерії, у яких треба оптимізувати Бессарабську площу: збільшити пропускну здатність для приватних автомобілів чи може зменшити затримку для громадського транспорту чи зменшити або збільшити прямолінійність для пішоходів.

На думку Беспалова, шанс на перетворення Бессарабської площі на пішохідну зону зараз досить невисокий. Зокрема, на сьогодні немає менеджерських та можливо фінансових ресурсів для того, щоб реалізувати повноцінний проєкт. Максимум на що можна розраховувати – пішохідний Бессарабський проїзд.

У 2018 році тодішній заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Дмитро Рахматуллін заявляв, що пішохідну зону планують продовжити з Хрещатика до Бессарабської площі. Чиновник обіцяв, що проєкт реалізують після створення пішохідного Подолу.

У кінці 2017 року представництво Фонду ім. Гайнріха Бьолля в Україні спільно з Радою урбаністики Києва та IHUB організували школу-воркшоп з реорганізації простору навколо Бессарабської площі. Журі обрало переможця, а наступним етапом повинно було стати транспортне моделювання. Проєкти та результаті дослідження взяли до уваги депутати Київради. Тоді вони підтримали проєкт реконструкції Бессарабської площі.

Подібну обіцянку давав директор департаменту транспортної інфраструктури Київської міськадміністрації Сергій Майзель в 2016 році. Зокрема тоді повинні були зробити Бессарабську площу пішохідною у вихідні та святкові дні, якщо тестування виявилися успішними, то Бессарабську й на постійній основі.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 147 днів. За цей час ми опублікували 25177 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Відкрити повну версію сайту