Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23472 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: УНІАН

У 2020 році «Київпастранс» отримав 3,2 мільярди гривень дотацій з бюджету міста Києва, що на 31% більше, ніж у 2019. Це означає, що кожен киянин з податків сплатив за збитки підприємства приблизно дві тисячі гривень, пише громадський активіст Олександр Гречко. У розрахунках він орієнтувався на цифру в 1,5 мільйони працюючих містян.

За словами Гречка, громадський транспорт в Україні завжди був дотаційним, також він є дотаційним в країнах ЄС, а в 2020 році ситуацію погіршив коронавірус, який зменшив пасажиропотік у місті.

Проте він вважає, що «Київпастранс» недостатньо зробив, щоб просити менше дотацій з бюджету столиці. Так, він звернув увагу, що підприємство майже перестало ловити «зайців». Зокрема, за дев’ять місяців 2020 року підприємство отримало всього 89 тисяч гривень доходу від штрафів за безквитковий проїзд. Тобто щодня в усьому громадському транспорті міста штрафували тільки двох пасажирів – при тому, що комунальний транспорт перевозив 600 тисяч пасажирів щодня. У порівнянні, в 2019 році за такий же період дохід від штрафів склав 3,6 мільйони гривень. Тоді контролери в середньому ловили 80 порушників щодня.

«Мотивації платити пасажиру мало, якщо ніхто це не контролює. Вочевидь, мало стимулу й у “Київпастрансу” щодо збільшення виручки та контролю своїх пасажирів. Особливо, коли у підприємстві знають, що низький рівень збору коштів за перевезення буде компенсовано дотаціями з міського бюджету», – зауважив Гречко.

Крім цього, на його думку, «Київпастранс» віддав платоспроможних пасажирів приватним маршруткам. Гречко каже, що це сталося, коли підприємство ввело правило посадки лише такої кількості пасажирів, скільки є сидінь у транспорті. Тоді люди почали користуватися маршрутками, водії яких лише на початку виконували правила карантинних обмежень.

У результаті в 2020 році «Київпастранс» перевіз 213 мільйонів пасажирів, 64% яких склали пільговики і тільки 36% – платні пасажири.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button