Нові турнікети в метро критикують за недостатню доступність для маломобільних пасажирів
Широкий прохід передбачено біля контролера, який відкриває «хвіртку».
Широкий прохід передбачено біля контролера, який відкриває «хвіртку».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Нові високі турнікети, які продовжує встановлювати Київський метрополітен, критикують за недоступність для маломобільних пасажирів. Зокрема, ці турнікети не були узгоджені з Національної Асамблеєю людей з інвалідністю.
Нові турнікети вже встановлено на станціях «Почайна», «Сирець», «Площа Льва Толстого», «Героїв Дніпра», «Харківська» та «Контрактова площа». Їх замовили торік у словенської компанії Riko за більш як 100 мільйонів гривень.
«Турнікети не дають можливості самостійно, без сторонньої допомоги пройти на станцію батькам з дитячим візочком або людям з інвалідністю, які пересуваються у колісному кріслі. Щоб потрапити в середину, потрібно пройти “фейсконтроль” у працівників, які за вимогою відчиняють “хвіртку”. Нагадаємо, що справжня доступність передбачає вільне (без сторонньої допомоги) користування інфраструктурою», – пояснює «Цар-пандус».
На сторінці групи «Київ дружній до батьків і малюків» також нарікають, що новий вхід у метро – небезбар’єрний, адже «без допомоги працівниці вам в метро не зайти, навіть так званим “пільговим” входом».
Пасажири також скаржаться на те, що нові турнікети зчитують транспортну карту з великою затримкою. Так само нагадують, що двері на вході до вестибюлів станцій дуже важкі, й людині з дитиною відчинити їх без сторонньої допомоги неможливо.
Заступниця керівника метрополітену Наталка Макогон запевнила, що проєкти погодили з Національною Асамблеєю людей з інвалідністю.
«Широкий прохід для пасажирів на інвалідних візках, з дитячими візками біля контролера, до якого веде тактильна смуга. Контролер уточнює необхідність супроводу (одразу нагадаю, що можна заздалегідь попередити за номером (044) 238-55-11, щоб персонал уже чекав на станції)», – пояснює речниця схему роботи нових турнікетів.
Водночас Євгеній Свєт, експерт з навчання і реабілітації незрячих людей, заперечує, що Національна Асамблея людей з інвалідністю розглядала й узгоджувала нові турнікети. На його думку, ці конструкції справді малодоступні для різних категорій маломобільних людей.
Згодом Олег Полозюк, головний фахівець Національної Асамблеї людей із інвалідністю України, заявив у ефірі телеканалу «Київ», що нові турнікети є зручними для маломобільних пасажирів. Однак він так само визнав, що прохід здійснюється не без сторонньої допомоги: «Пройти безпечно, зручно – можливо, поряд із черговою, яка відкриває ручним способом цей турнікет».
Турнікети заввишки більш як два метри передусім покликані попереджати безквитковий проїзд – через них неможливо перестрибнути. Також раніше в метрополітені пояснювали необхідність заміни старих турнікетів тим, що старі, встановлені у 1970-х роках, б’ють пасажирів. Однак крім старих турнікетів, які «б’ють пасажирів», на низці станцій вже давно працюють турнікети іншої конструкції:
В метрополітенах низки європейських міст, наприклад, в Німеччині, Австрії, Чехії та Угорщині турнікети відсутні. Замість них – розмежувальні лінії, які позначають зону, для входу в яку потрібно валідувати квиток. Перевагою турнікетів є посилений контроль за сплатою проїзду. Так, в Афінах турнікети встановили у 2018 році, після того, як у розпал фінансової кризи містяни почали масово їздити без квитків. Турнікети також затримують потік пасажирів у вестибюлі, запобігаючи натовпу на платформі.
Недоліки турнікетів – висока вартість закупівлі та обслуговування. Також вони займають місце і є додатковим бар’єром. Можливість позбутися громіздких турнікетів мають міста, де, на відміну від Києва, налагоджено повноцінну систему єдиного квитка – за більшістю пасажирів, які купують вигідні проїзні на місяць, квартал або рік, не потрібен такий посилений контроль.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті