Супермаркети Києва почали продавати біорозкладні пакети OK compost. Що з ними не так?
В Україні технологій, які б переробляли такі пакети, поки немає, а розкладання в умовах компостної купи відбувається неправильно.
В Україні технологій, які б переробляли такі пакети, поки немає, а розкладання в умовах компостної купи відбувається неправильно.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Пакети з позначкою OK compost, які продаються у київських супермаркетах, не можна передати на компостування, адже в Україні немає відповідних технологій, повідомив один з творців додатку для компостування BioBin Артем Миргородський.
Він пояснив, що матеріали для компостування мають два типи сертифікації: home та industrial. Перший розкладається у компостері за три-шість місяців, останній протягом року або більше. Тип сертифікації home можна застосовувати в домашніх компостерах вуличного типу (коробка, яма). Industrial призначений для переробки на High-rate Composting Faclities (науковий керований та посилений процес природнього біо розкладання – метод прискорення декомпозиції органічних відходів).
Такі пакети не вироблені з крохмалю на 100%, як на них пишуть. За словами Миргородського, вміст крохмалю там становить, як правило, лише 25-40%, все решта – смоли і полімери, які потраплять в грунт під час розкладання. Такий компост чи грунт не можна застосовувати для вирощування продуктів харчування.
В Україні High-rate Composting Faclities наразі немає. А отже, передати на компостування пакет категорії industrial OK Compost неможливо. Основною шкодою для довкілля є те, що ці паркети потрапляють на полігони разом з біовідходами, які й запускають всі процеси розпаду та генерації шкідливих газів.
На його думку, супермаркети мали б забезпечити збір пакетів для професійного компостування. Якщо це не зроблено, то споживач введений в оману і очікуваного позитивного ефекту для природи не буде.
Про це також писала організація «Україна без сміття»: пакетики з позначкою «придатні до компостування» ніколи не розкладуться правильно в умовах компостної купи. Бо для компостування таких відходів потрібен контрольований процес на заводі.
Супермаркети, які пропонують такий пакет, вводять покупця в оману. Таку форму маркетингу називають грінвошінг. Тобто в ній широко застосовується «зелений» піар і методи, мета – ввести в оману щодо екологічності продукції або послуги, представити їх в сприятливому світлі. Це робиться для того, щоб залучити нових клієнтів та створити дружній до навколишнього середовища імідж, але насправді вплив на довкілля залишається суттєвим.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті