Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Dan Gold, unsplash.com

Міжнародні експерти назвали модель працевлаштування в Uber – рабством. На їхню думку, гіг-економіка стала синонімом експлуататорської моделі ринку праці. Про це йдеться в колонці The New Yorker.

У жовтні 2020 року організація East Bay Economic Development Alliance з Окленда провела вебінар під назвою «За межею гіг-економіки». «Якщо ви працюєте на півставки медсестрою в Каліфорнії, ви будете отримувати допомогу. Якщо водієм неповний робочий день в Uber – ні», – йдеться у матеріалі. На думку британського підприємеця Уіндема Роуена, така форма роботи стала синонімом експлуататорської моделі ринку праці. Водночас тільки державне регулювання може змусити цю модель працювати ефективно, оскільки в держави є відповідні важелі впливу.

Ідея Роуена полягає в створенні ринків для шерінгової економіки. Замість того, щоб отримувати роботу через приватну компанію, таку як Uber, здобувач в системі Роуена міг би використовувати веб-сайт або додаток, контрольований державою і регульований в інтересах суспільства. На таких публічних платформах можна було б запропонувати безліч видів роботи, а не тільки водіння автомобіля. Платформи можуть працювати на програмному забезпеченні з відкритим вихідним кодом, зокрема, там приватні компанії можуть подавати заявки на управління ними, слідуючи моделі концесії, яка використовується в національних лотереях.

Такий підхід буде конкурувати з шерінг-монополістами, об’єднавши безліч варіантів роботи в більш широкий ринок праці.

На виборах в Каліфорнії у листопаді 2020 року проголосували за так звану «пропозицію 22», яка надала компаніям з транспортування та доставки, заснованим на додатках, виключення з законопроекту про класифікацію їхніх водіїв як «незалежних підрядників», а не «співробітників». Таким чином це звільнило роботодавців від надання повного набору обов’язкових пільг своїм співробітникам.

Гіг-економіка (Gig Economy) – модель трудових відносин, що базується на короткострокових контрактах або неформальних домовленостях. Прикладами такої економіки є сервіси Uber, Lyft, TaskRabbit, GrubHub, Postmates. Гіг-економікою часто називають роботу фрілансерів. Проблемою таких відносин вважають соціальну незахищеність працівників і розмиття відповідальності працівників і роботодавців.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button