Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Charles Deluvio, Unsplash

Київське обласне відділення Антимонопольного комітету розслідує підвищення цін на таксі в Києві п’ятого квітня у перший день локдауну в столиці. Про це повідомив голова відділення Олексій Хмельницький.

За його словами, до АМКУ надійшло дуже багато скарг на те, що варість замовлення машини в Києві зросла в цей день вдвічі-втричі.

«Особливо вразила киян цінова політика таких компаній, як “Убер”, “Болт” та “Уклон”, що мають левову частку замовлень у Києві. Слід зазначити, що перші дві компанії мають іноземне коріння та працюють через відповідні додатки. Таку кількість скарг ми не можемо ігнорувати», – зауважив Хмельницький.

На його думку, ситуація може свідчити про наявність в діях організаторів перевезень ознак порушень Закону «Про захист економічної конкуренції», зокрема статті 6 – антиконкурентні узгоджені дії – та статті 13 – зловживання монопольним становищем.

У самих сервісах Uber, Uklon та Bolt запевняють, що це все алгоритми системи, які формують ціну згідно з балансом між попитом та пропозицією.

«Ось так на своєму гаманці українці відчули зворотною сторону ринкової економіки, коли бездушна машина, без належного залучення людей, змусила викласти додаткові кількасот гривень за досить просту логістичну послугу», – прокоментував AIN.UA екскерівник Bolt Тарас Потічний.

До речі, за його словами, Uklon має дещо відмінну – змішану систему ціноутворення, коли сервіс використовує алгоритми, але й клієнт має деяку можливість керувати ціною.

Uber, Uklon та Bolt – компанії, які використовують відмінну від традиційних сервісів таксі гіг-економічну бізнес-модель. Трудові відносини ґрунтуються на короткострокових контрактах або неформальних домовленостях. Перелічені сервіси, так само як Airbnb, доставка їжі тощо, позиціонують себе як платформи для комунікації між незалежними постачальниками послуг і клієнтами. Це дозволяє компаніям дистанціюватися від відповідальності перед робітниками, які формально ними не є.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button