У Швеції працюють над електрокаром із нульовим вуглецевим слідом. Наскільки це корисна ідея?
Polestar поставили собі на меті винайти електромобіль, саме виробництво якого буде повністю «кліматично-нейтральним».
Polestar поставили собі на меті винайти електромобіль, саме виробництво якого буде повністю «кліматично-нейтральним».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Шведська компанія Polestar планує випустити до 2030 року електромобіль, який матиме нульовий вуглецевий слід, повідомляє Dezeen.
Зараз у модельному ряду бренду є три електрокари – Polestar 1, Polestar 2 та Polestar 3, – а майбутній проєкт називатиметься Polestar 0.
Електрокари, на відміну від машин із двигуном внутрішнього згорання, майже не спричиняють операційних викидів безпосередньо під час використання (якщо не рахувати мікропластик, що відшаровується від шин, який насправді є вагомим чинником забруднення повітря в місті). Ще однією вагомою перевагою є зниження рівня шуму. Однак виробництво й утилізація має значний вуглецевий слід.
Polestar поставили собі на меті винайти електромобіль, саме виробництво якого буде повністю «кліматично-нейтральним». У компанії наголошують, що йдеться про інноваційні розробки, а не про компенсацію викидів за допомогою висаджування дерев тощо. Однак поки що не повідомляється про конкретні технології, які можуть бути застосовані для створення такого електромобіля.
Раніше ми вже пояснювали, чому електрокари не вирішують всіх проблем довкілля та міської мобільності.
Якщо залишити за дужками так званий «вуглецевий слід», то електромобілі, як нагадує урбаніст Олександр Анісімов, так само використовують простір, як і звичайні автомобілі. Це означає те саме будівництво та обслуговування автодоріг, паркомісця, інфраструктура для зарядки, ремонту та миття, нагрівання корпусу машини й, відповідно, міського повітря. Крім того, електромобілі не вирішують проблему травматизму та смертності на дорогах.
Слід також зауважити, що поняття «вуглецевий слід», яким зараз активно оперують комерційні компанії, нерідко використовуючи для грінвошингу, було популяризоване саме нафтовою корпорацією British Petroleum на початку 2000-х років. Кампанія, розроблена маркетинговою агенцією Ogilvy, пропонувала споживачам розрахувати власний вуглецевий слід і змінити спосіб життя та споживання, щоб його зменшити. У цей час BP продовжувала добувати нафту в тих самих обсягах.
З того часу компанії в усьому світі продовжують пропонувати споживачам все нові «екологічні» товари, які, як передбачається, допоможуть зменшити вуглецевий слід від споживання.
Даний медіа проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку, наданій через USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Грантоотримувач Проєкту - Журнал Хмарочос несе повну відповідальність за зміст публікацій, який не обов`язково відображає позицію USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті