Сергій Махно – дизайнер, архітектор, кераміст та засновник студії Sergey Makhno Architects. Він створює сучасний український дизайн використовуючи традиційні матеріали та техніки.
Значний вплив на роботи дизайнера має захоплення Японією та філософією вабі-сабі, що знаходить красу та гармонію в неідеальному.
«Хмарочос» у партнерстві з проєктом A:1 публікує розмову з Сергієм Махном про особливості його стилю та Shkrub House – двоповерховий будинок у Козині Київської області, де він оселився з родиною.
Про поєднання двох різних культур, української та японської, в дизайні.
Цей напрям для мене сформувався набагато раніше, ніж я почав займатися архітектурою. Я був спортсменом і подавав великі надії, як чемпіон України з карате. Тоді у мене була велика любов і зв’язок з Японією. Хоча я там ніколи не був, тільки дивився фільми з поганим перекладом в поганій якості. Тому думаю, що це було раніше ніж архітектура, це йде з дитинства.
Про назву Shkrub House. Це зменшено-пестлива форма, якою ми з дружиною звертаємось один до одного. Була бусінка, буся, бубікус, бубікус-шкрубікус, і потім шкруб залишилося.
Про ділянку. Унікальність цього місця в тому, що воно має різноманітний рельєф, на якому ростуть п’ять вікових дубів й величезна сосна. Звідси дуже близько до води. Для моїх дітей це було найкраще місце, яке я міг знайти. Зараз на території є сад, два озера та місце для відпочинку.
Про дах. Дах – це данина предкам. Очеретяна крівля в нашій країні рідко використовується, але мені дуже хотілося реалізувати його на своєму об’єкті. З дитинства пам’ятаю солом’яний дах своєї прабабусі. Десь на підсвідомості це записалося і реалізувалося через 39 років.
Про обробку стін. Стіни гігроскопічні, вони дихають. В результаті це й те, чим дихаємо ми: штукатуркою, гіпсокартоном чи натуральними матеріалами. В цьому вся цінність.
Для стін у будинку ми використали 15 різних видів глини. Вона відрізняється складом, структурою, рельєфом. До неї додавали полову, перебиту солому, чай, м’яту, розмарин, тим’ян. Ми додавали речі, які дихають разом зі структурою і стають декоративними елементами, які ми бачимо.
Про кухні. У будинку дві кухні. Одна відкрита, на якій майже не готують. Вона призначена для приготування чаю, тут зберігається все необхідне для цього, а також келихи для вина. Ми обрали для неї меблі бренду Valcucine зі скляними фасадами.
У якості кухонного острова тут великий стіл, історія якого досить унікальна: зверху лежать двері з нашої галереї, а основа – це гуцульський стіл 1936 року.
На іншій, закритій кухні у нас стіл Makhno, крісла Makhno, лампи Makhno, гуцульська скриня. Це не випадково. Я хотів користуватися тим, що створюю. Не просто на картинці комусь показувати, а жити з цим. 97% кераміки в домі – Makhno Ceramics.
Мій дім – це те, як я живу і що я можу запропонувати клієнтам. Десь 30% зустрічей проходить зараз тут, за моїм кухонним столом.
Про ванну. Це ванна фуро, в якій я періодично купаюся. Вона нагадує мені Японію, саме там я надихнувся цією ванною. Приїхав і зробив таку собі та своїм дітям. Раковина тут теж нашого виробництва. Вона зроблена в стилі чавана, японської чайної чаші.
Про кімнати трьох синів. У кімнаті Тадао, молодшого сина, якому зараз 3,5 роки, на одній зі стін шпалери, створені власноруч. Це крафтовий папір, японський пензлик, японська туш. Сергій Радько зробив поверх малюнок з великою родиною. Тут голубка і голуб, корови, кози, гуси, риби на великому панно.
У кімнаті Хікару, йому 5,5 років, теж є картина Сергія Радька із серії «Школа», ліжко і гуцульська скриня. Всім раджу поїхати і купити собі скриню, щоб наша історія нікуди не зникла. Покривало для ліжка виготовлено з домотканого конопляного полотна. Це дуже цінний матеріал, який має антибактеріальні властивості.
Кімната старшого сина Івана, якому 17 років, повністю чорна. На підлозі – морений дуб. Він готувався для моєї спальні, але після обробки його просто не вистачило. Ми робили вуглецевий аналіз цієї деревини і виявилося, що їй 1500 років. Тому тут дійсно унікальна підлога.
Найцікавіше в цій кімнаті – живопис. Мої діти живуть в мистецтві вже багато років. Воно накопичується, і якщо раніше тут стояло три картини, тепер їх десять. І це вже частина дизайну. Полотна стоять на підлозі не тому, що ми їх не цінуємо, а тому що це такий метод розставлення. Коли живопис поглинає інтер’єр, стає його невід’ємною частиною.
Про колекцію. Одна з моїх мрій – побудувати музей сучасного мистецтва і кераміки. Тому час і сили йдуть на формування цієї колекції. У вітальні можна побачити мою колекцію Назара Білика, Саїда Ахмаді, Сергія Радько. Тут є стара робота Івана Архиповича Білика, родоначальника української зооморфної кераміки.
У будинку є роботи Павла Макова, Олександра Сухоліта, Славка Одарченко, Юрія Мусатова, Олександра Ройтбурда та інших.
Бліц–питання
Якщо не вабі-сабі, то…? Український стиль.
Три головні дизайнери сучасності? Марк Ньюсон, Начо Карбонелл, Nendo.
Краще в моїй роботі? Стиль.
Улюблений проєкт? Shkrub House.
Головна гордість? Futago House.
Дизайнер повинен…? Бути психологом.
Я б хотів спроєтувати…? Пологовий будинок.
Спілкувався Антон Поліщук
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті