Евакуація автівок у Києві націлена на збагачення приватних фірм, а не міста, – BIHUS info
Із трьох рахунків, які оплачують власники евакуйованих автомобілів, – штраф, евакуатор, штрафмайданчик – місту йде лише штраф.
Із трьох рахунків, які оплачують власники евакуйованих автомобілів, – штраф, евакуатор, штрафмайданчик – місту йде лише штраф.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Система евакуації автомобілів у Києві налаштована на збагачення передусім чотирьох пов’язаних між собою приватних фірм, стверджують розслідувачі BIHUS info.
Масова евакуація автомобілів у Києві почалася як результат ухвалення у 2018 році закону про паркування. Як зауважують журналісти-розслідувачі, автори законопроєкту в обґрунтуванні обіцяли Києву мільярд гривень надходжень протягом пари років. Ідея полягала в тому, щоб інспектори попереджали порушника або виписували штраф, який поповнював би бюджет, а в кричущому випадку евакуювали би автомобіль.
Однак зараз Інспекція з паркування фокусується на цій останній опції, адже «якщо накласти штраф, то заробить тільки місто, а якщо евакуювати, то значно більше зароблять приватні фірми», – зазначають розслідувачі.
«Послідовність виглядає так – контроль сплати за паркування, контроль зупинки-стоянки транспортного засобу без евакуації, і тільки після – евакуація. На жаль, ми вимушені були розпочати з третього, останнього кроку, і цей крок триває вже майже два роки», – визнає начальник інспекції з паркування Дмитро Рахматуллін.
Із трьох рахунків, які оплачують власники евакуйованих автомобілів, – штраф, евакуатор, штрафмайданчик – місту йде лише штраф. Він складає 340 гривень, якщо оплатити протягом десяти днів. Ще 144 гривні отримує Нацполіція за зберігання автівки на штрафмайданчику. Решту отримують компанії-власники евакуаторів – примусова евакуація коштує 1270 гривень.
За вісім годин журналісти нарахували на одному майданчику 165 евакуйованих автівок. Із них 19 привезли евакуатори без маркування, 11 – брендовані Київтранспарксервісом, 8 – Центром організації дорожнього руху, а 127 належали приватним фірмам. Отже, міські евакуатори за цей час заробили трохи більше 24 тисячі гривень, а приватники – понад 161 тисячу.
Міський голова Віталій Кличко заявляв, що у 2020 році було здійснено понад 50 тисяч евакуацій. Якщо взяти за зразок один штрафмайданчик, за яким стежили журналісти, то кількість евакуйованих комунальниками автівок складає 15% від загальної кількості. Це значить, що якщо за рік бюджет отримав від евакуацій 9,5 мільйона гривень, то приватники заробили 54 мільйони.
Найактивніше працюють у місті приватні фірми «Автосос-Сервіс», «Евакуатор-Сервіс» та «Експедиція-777», акредитовані Департаментом транспорту. Але всі вони орендують евакуатори у фірми «Експрес-Т», яка не має угод із містом. При цьому всі чотири пов’язані між собою – зокрема, співвласниця «Експрес-Т» є директоркою «Евакуатор-Сервіс».
Ці фірми Дептранс обирав без конкурсів і тендерів – за оголошенням. Спеціалізовані ліцензії та дозволи на роботу підвищеної небезпеки є не у всіх, як і сертифікований персонал. Водночас працювати цим фірмам допомагають комунальні інспектори з паркування. Інспектор їздить на приватному евакуаторі, і щойно той завантажить чергову машину, пересідає в інший.
Рахматуллін зауважує, що зараз кількість евакуаторів, з якими місто підписало договори, перевищує сотню. Це в рази більше, ніж інспекторів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті