Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 27 днів. За цей час ми опублікували 26916 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: easyelectriclife.groupe.renault.com

Переробка й утилізація акумуляторів електромобілів може стати значною проблемою вже через 10-15 років, вважає Пол Андерсон з Університету Бірмінгема, повідомляє BBC.

До 2030 року ЄС планує випустити на дороги 30 мільйонів електромобілів. «Це безпрецедентний випадок таких темпів росту абсолютно нового продукту», – зазначає Андерсон.

У той час як традиційні свинцево-кислотні акумулятори, що використовуються у звичайних автомобілях, активно переробляють, про літій-іонні батареї цього сказати не можна. Батарея електрокарів – більша й важча, вона складається з кількох сотень окремих літій-іонних елементів, кожен з яких треба розбирати окремо.

Зображення: National Transportation Safety Board

«Дуже складно отримати дані про переробку літій-іонних акумуляторів у світі, наразі називають цифру близько 5%. Але в деяких частинах світу цей показник значно менший», – зауважує Андерсон.

Зараз виробники електромобілів намагаються переробляти акумулятори. Приміром, Nissan встановлює старі батареї від моделей Leaf на мобільні машини, що доставляють запчастини на заводах компанії. Volkswagen відкрив у німецькому Зальцгіттері перший завод з переробки акумуляторів, де отримують сировину для виробництва нових акумуляторів: мідь, алюміній, літій, марганець, кобальт і графіт. Так само видобуток металів зі вживаних акумуляторів налагоджує Renault, причому не лише свого виробництва.

Проблема переробки літій-іонних батарей у тому, що у процесі велика частина елементів втрачається до так званої чорної маси – суміші літію, марганцю, кобальту та нікелю, що вимагає подальшої енергомісткої обробки.

Ручний демонтаж дозволяє ефективніше відновлювати більшість цих матеріалів, але потребує людської праці. Це значить, що в Європі така праця надто дорога, що робить проєкт економічно невигідним, а в країнах з дешевою робочою силою, таких як Китай, часто умови праці є неприйнятними.

Тож питання полягає у тому, чи можна буде винайти ефективну автоматизацію переробки батарей.

Водночас ефективна переробка акумуляторів могла би вирішити питання сировини. Наприклад, Британія не має природних запасів для виробництва батарей. «Старий акумулятор – це своєрідний видобуток корисних копалин в Європі», – зауважує Жан-Філіп Ермін, віцепрезидент Renault зі стратегічного планування охорони довкілля.

Читайте також: У Швеції працюють над електрокаром із нульовим вуглецевим слідом. Наскільки це корисна ідея?

Даний медіа проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку, наданій через USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Грантоотримувач Проєкту - Журнал Хмарочос несе повну відповідальність за зміст публікацій, який не обов`язково відображає позицію USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button