Як переробляють старі батареї від електромобілів і чому це є проблемою?
Батарея електрокарів – більша й важча, вона складається з кількох сотень окремих літій-іонних елементів, кожен з яких треба розбирати окремо.
Батарея електрокарів – більша й важча, вона складається з кількох сотень окремих літій-іонних елементів, кожен з яких треба розбирати окремо.
Фото: easyelectriclife.groupe.renault.com
Переробка й утилізація акумуляторів електромобілів може стати значною проблемою вже через 10-15 років, вважає Пол Андерсон з Університету Бірмінгема, повідомляє BBC.
До 2030 року ЄС планує випустити на дороги 30 мільйонів електромобілів. «Це безпрецедентний випадок таких темпів росту абсолютно нового продукту», – зазначає Андерсон.
У той час як традиційні свинцево-кислотні акумулятори, що використовуються у звичайних автомобілях, активно переробляють, про літій-іонні батареї цього сказати не можна. Батарея електрокарів – більша й важча, вона складається з кількох сотень окремих літій-іонних елементів, кожен з яких треба розбирати окремо.
Зображення: National Transportation Safety Board
«Дуже складно отримати дані про переробку літій-іонних акумуляторів у світі, наразі називають цифру близько 5%. Але в деяких частинах світу цей показник значно менший», – зауважує Андерсон.
Зараз виробники електромобілів намагаються переробляти акумулятори. Приміром, Nissan встановлює старі батареї від моделей Leaf на мобільні машини, що доставляють запчастини на заводах компанії. Volkswagen відкрив у німецькому Зальцгіттері перший завод з переробки акумуляторів, де отримують сировину для виробництва нових акумуляторів: мідь, алюміній, літій, марганець, кобальт і графіт. Так само видобуток металів зі вживаних акумуляторів налагоджує Renault, причому не лише свого виробництва.
Проблема переробки літій-іонних батарей у тому, що у процесі велика частина елементів втрачається до так званої чорної маси – суміші літію, марганцю, кобальту та нікелю, що вимагає подальшої енергомісткої обробки.
Ручний демонтаж дозволяє ефективніше відновлювати більшість цих матеріалів, але потребує людської праці. Це значить, що в Європі така праця надто дорога, що робить проєкт економічно невигідним, а в країнах з дешевою робочою силою, таких як Китай, часто умови праці є неприйнятними.
Тож питання полягає у тому, чи можна буде винайти ефективну автоматизацію переробки батарей.
Водночас ефективна переробка акумуляторів могла би вирішити питання сировини. Наприклад, Британія не має природних запасів для виробництва батарей. «Старий акумулятор – це своєрідний видобуток корисних копалин в Європі», – зауважує Жан-Філіп Ермін, віцепрезидент Renault зі стратегічного планування охорони довкілля.
Читайте також: У Швеції працюють над електрокаром із нульовим вуглецевим слідом. Наскільки це корисна ідея?
Даний медіа проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку, наданій через USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Грантоотримувач Проєкту - Журнал Хмарочос несе повну відповідальність за зміст публікацій, який не обов`язково відображає позицію USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті