Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 282 днів. За цей час ми опублікували 23535 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: easyelectriclife.groupe.renault.com

Переробка й утилізація акумуляторів електромобілів може стати значною проблемою вже через 10-15 років, вважає Пол Андерсон з Університету Бірмінгема, повідомляє BBC.

До 2030 року ЄС планує випустити на дороги 30 мільйонів електромобілів. «Це безпрецедентний випадок таких темпів росту абсолютно нового продукту», – зазначає Андерсон.

У той час як традиційні свинцево-кислотні акумулятори, що використовуються у звичайних автомобілях, активно переробляють, про літій-іонні батареї цього сказати не можна. Батарея електрокарів – більша й важча, вона складається з кількох сотень окремих літій-іонних елементів, кожен з яких треба розбирати окремо.

Зображення: National Transportation Safety Board

«Дуже складно отримати дані про переробку літій-іонних акумуляторів у світі, наразі називають цифру близько 5%. Але в деяких частинах світу цей показник значно менший», – зауважує Андерсон.

Зараз виробники електромобілів намагаються переробляти акумулятори. Приміром, Nissan встановлює старі батареї від моделей Leaf на мобільні машини, що доставляють запчастини на заводах компанії. Volkswagen відкрив у німецькому Зальцгіттері перший завод з переробки акумуляторів, де отримують сировину для виробництва нових акумуляторів: мідь, алюміній, літій, марганець, кобальт і графіт. Так само видобуток металів зі вживаних акумуляторів налагоджує Renault, причому не лише свого виробництва.

Проблема переробки літій-іонних батарей у тому, що у процесі велика частина елементів втрачається до так званої чорної маси – суміші літію, марганцю, кобальту та нікелю, що вимагає подальшої енергомісткої обробки.

Ручний демонтаж дозволяє ефективніше відновлювати більшість цих матеріалів, але потребує людської праці. Це значить, що в Європі така праця надто дорога, що робить проєкт економічно невигідним, а в країнах з дешевою робочою силою, таких як Китай, часто умови праці є неприйнятними.

Тож питання полягає у тому, чи можна буде винайти ефективну автоматизацію переробки батарей.

Водночас ефективна переробка акумуляторів могла би вирішити питання сировини. Наприклад, Британія не має природних запасів для виробництва батарей. «Старий акумулятор – це своєрідний видобуток корисних копалин в Європі», – зауважує Жан-Філіп Ермін, віцепрезидент Renault зі стратегічного планування охорони довкілля.

Читайте також: У Швеції працюють над електрокаром із нульовим вуглецевим слідом. Наскільки це корисна ідея?

Даний медіа проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку, наданій через USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Грантоотримувач Проєкту - Журнал Хмарочос несе повну відповідальність за зміст публікацій, який не обов`язково відображає позицію USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button