«У 2030 році Київ перетвориться на Таїланд», – прогноз транспортного експерта
У Києві відбудеться перерозподілення транспорту, але автомобілісти пересядуть не на громадський транспорт, а на електроскутери, вважає Дмитро Беспалов.
У Києві відбудеться перерозподілення транспорту, але автомобілісти пересядуть не на громадський транспорт, а на електроскутери, вважає Дмитро Беспалов.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Транспортна система Києва досягне критичної точки протягом наступних десяти років, і до 2030-го дороги столиці нагадуватимуть Таїланд – з хаотичним трафіком і надміром індивідуального транспорту, такого як скутери та електросамокати, вважає Дмитро Беспалов, директор аналітичної компанії А+С Україна.
Такий прогноз він висловив у відеоблозі Андрія Білого, заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради.
За затримками на дорозі Київ, за даними TomTom, перебуває на сьомому місці у світі й на третьому в Європі після Москви та Стамбула.
«Думаю, ми поборемося з Москвою, можливо, навіть наступного року. У нас набагато менше грошей, менша щільність мережі, непередбачувані рішення», – вважає Беспалов.
На думку експерта, ситуація почне змінюватися лише, коли «Київ повністю стане». Критичною він вважає точку, коли середня тривалість поїздки містом збільшиться з нинішніх 60 хвилин до півтори години. На його думку, це станеться вже за кілька років.
Він прогнозує, що після перетину критичної межі, до 2030 року, в Києві відбудеться перерозподілення транспорту, але автомобілісти пересядуть не на громадський транспорт, «бо він деградує», а на електроскутери та подібні засоби пересування, навіть за відсутності інфраструктури («Ми самі собі інфраструктура»).
«Яким може бути Київ за десять років, у 2030-му?.. Ми можемо перетворитися на Таїланд. Там хто бідніший і не може дозволити собі автомобіль, купує скутер. Це може бути й електроскутер», – вважає Беспалов.
«Є хороші новини – ми дуже швидко це побачимо, тому що в Києві автомобілізація зростає шаленими темпами. Тоді вже буде соціальний запит на зміни», – додає він.
Водночас Білий припускає, що навіть після досягнення критичної межі рівень затримки в Києві хоч і зупиниться, але затори не зменшаться. Залишиться достатньо людей, які будуть готові стояти в заторі годину двадцять – годину сорок. З цього потоку відриватимуться окремі «електрони», але загальна маса не зменшиться.
Білий зазначає, що любить наводити українську столицю як «приклад дотримання доктрини “автомобіль – перший пріоритет для міста”».
Нагадаємо, на початок 2021 року рівень автомобілізації в Києві вперше перевищив позначку 400 автомобілів на тисячу мешканців, за рік кількість автомобілів збільшилася на 4,1% або майже на 50 тисяч. У 2015 році компанія A+С, розробляючи Транспортну модель Києва, визначила автомобілізацію на рівні 213 автівок на тисячу жителів – тобто за п’ять років цей показник виріс вдвічі.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті