Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Скріншот: www.facebook.com/pasyuta

Транспортна система Києва досягне критичної точки протягом наступних десяти років, і до 2030-го дороги столиці нагадуватимуть Таїланд – з хаотичним трафіком і надміром індивідуального транспорту, такого як скутери та електросамокати, вважає Дмитро Беспалов, директор аналітичної компанії А+С Україна.

Такий прогноз він висловив у відеоблозі Андрія Білого, заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради.

За затримками на дорозі Київ, за даними TomTom, перебуває на сьомому місці у світі й на третьому в Європі після Москви та Стамбула.

«Думаю, ми поборемося з Москвою, можливо, навіть наступного року. У нас набагато менше грошей, менша щільність мережі, непередбачувані рішення», – вважає Беспалов.

На думку експерта, ситуація почне змінюватися лише, коли «Київ повністю стане». Критичною він вважає точку, коли середня тривалість поїздки містом збільшиться з нинішніх 60 хвилин до півтори години. На його думку, це станеться вже за кілька років.

Він прогнозує, що після перетину критичної межі, до 2030 року, в Києві відбудеться перерозподілення транспорту, але автомобілісти пересядуть не на громадський транспорт, «бо він деградує», а на електроскутери та подібні засоби пересування, навіть за відсутності інфраструктури («Ми самі собі інфраструктура»).

«Яким може бути Київ за десять років, у 2030-му?.. Ми можемо перетворитися на Таїланд. Там хто бідніший і не може дозволити собі автомобіль, купує скутер. Це може бути й електроскутер», – вважає Беспалов.

Фото: Leonardo Gasparini / Unsplash

«Є хороші новини – ми дуже швидко це побачимо, тому що в Києві автомобілізація зростає шаленими темпами. Тоді вже буде соціальний запит на зміни», – додає він.

Водночас Білий припускає, що навіть після досягнення критичної межі рівень затримки в Києві хоч і зупиниться, але затори не зменшаться. Залишиться достатньо людей, які будуть готові стояти в заторі годину двадцять – годину сорок. З цього потоку відриватимуться окремі «електрони», але загальна маса не зменшиться.

Білий зазначає, що любить наводити українську столицю як «приклад дотримання доктрини “автомобіль – перший пріоритет для міста”».

Нагадаємо, на початок 2021 року рівень автомобілізації в Києві вперше перевищив позначку 400 автомобілів на тисячу мешканців, за рік кількість автомобілів збільшилася на 4,1% або майже на 50 тисяч. У 2015 році компанія A+С, розробляючи Транспортну модель Києва, визначила автомобілізацію на рівні 213 автівок на тисячу жителів – тобто за п’ять років цей показник виріс вдвічі.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button