Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/Bikeday.Kiev

Під час Велодня у Києві презентували спільноту легкого персонального транспорту, а 15 червня на пресконференції в Укрінформі ГО «Велодень в Києві» обговорила, як інтегрувати самокати й моноколеса в законодавство та міську інфраструктуру.

До ЛПТ відносять моноколеса, самокати, ролики, лонгборди, скейти тощо. Такий транспорт з’явився на вулицях українських міст і його кількість стрімко збільшується. Втім, до цього виявились не готові ані інфраструктура, ані законодавство, ані суспільство. При цьому ЛПТ нині перебуває поза правовим полем. Як поліція, так і суд мають складнощі з тим, як кваліфікувати користувачів такого транспорту – вони і не пішоходи, і не автомобілісти.

Зараз чимало користувачів ЛПТ їдуть тротуаром за відсутності велодоріжок, адже конкурувати з автомобілями на проїжджій частині може бути небезпечно.

«Наразі ситуація на дорогах погана і без якісної велоінфраструктури користувачі просто не стануть виїжджати на дороги, адже там вони ризикують загинути під колесами авто», – наголошує Анна Даниленко, голова ГО «Велодень в Києві».

Перша заступниця голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко розробила законопроєкт 3023, який визначає користувачів ЛПТ як учасників дорожнього руху. Торік парламент прийняв його у першому читанні.

«Законопроєкт був розроблений ще у 2019 році, коли кількість користувачів ЛПТ не була такою високою. До нього надано близько 80 правок, які розглядаються в Комітеті. Ми також консультуємося зі спільнотами користувачів, щоб організувати рух так, щоб задоволені були і пішоходи, і власники персонального електротранспорту, і автомобілісти», – повідомила вона.

На думку Клименко, найкращий варіант – це мережа якісних велодоріжок, якими зможуть рухатись і велосипеди, і ЛПТ.

«Для нас важливо мати вибір, де саме рухатися. Аби невпевнені користувачі могли рухатися тротуаром, а досвідчені – могли виїжджати на дорогу. Проте, доки немає велодоріжок під час руху тротуаром важливо надавати пріоритет пішоходам та не лякати їх», – зазначає моноколісник, співкоординатор спільноти ЛПТ Олександр Полунін.

Тим часом ПРООН опублікував «Білу книгу мікромобільності» у межах проєкту EU4Climate. У ній аналізується законодавчий досвід різних країн та розповідається про результати опитування українських користувачів ЛПТ.

Так, у звіті зауважується, що в більшості країн, які регулюють ЛПТ, існує обмеження руху до 20-25 км/год та діє заборона на рух тротуаром. Там, де рух тротуаром дозволено, швидкість має бути близькою до швидкості пішоходів і складати 5-8 км/год.

Читайте також: Конфлікти між пішоходами та користувачами самокатів й велосипедів частішають. Що тут можна зробити?

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 23 днів. За цей час ми опублікували 26876 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button